Kan ik de opleiding DTP aan? (zie uitleg)

Ik heb een gigantisch concentratie probleem, dus ik vroeg mij af of ik de opleiding dan wel aan kan. Ik zit nu in 4e klas tl, en krijg mijn werk nu al bijna niet af.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Die kan je waarschijnlijk beter aan dan je huidige vmbo-tl opleiding

Je zit nu in leerweg TL, oftewel Theoretisch.

Als gevolg hiervan heb je egen specifieke vakgerichte inhoud.

Als je concentratie problemen hebt, kan dit heel goed komen omdat je niet echt in de stof geinteresseerd bent. Als je een stap in een vakgerichte opleiding maakt, kan je concentratie wel eens veel beter worden.

Als ik jou was zou ik contact opnemen met de opleiding, en bv vragenw elke boeken oid ze gebruiken. Die kan je dan uit de bib halen, en kijken of je je op die stof beter kan concentreren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Als jij dat wilt, dan kun je dat... Maar ik zeg je, weet heel zeker dat je het wilt... Is er maar een klein beetje twijfel, dan zul je het niet halen...

Dus laat je testen, desnoods met spiertesten door een kinesioloog, of je het wel echt wilt, dan kun je er aan beginnen en zul je slagen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn trainingen voor je concentratieprobleem alleen heb je daar hulp bij nodig.

Het beste is om eens met je begeleider/mentor te praten hoe ze jou kunnen helpen. Met een schema opstellen hoe je dit het beste kunt aanpakken. Je bent gelukkig niet de enige want de school heeft met heel veel jeugd hiermee te maken. En weet ook zeker dat ze je hier verder kunnen helpen, alleen het is de stap die jij moet zetten.

Het zit vaak in verkeerd plannen, en dan is de nodige concentratie vereist.. Je kan achter elkaar iets af moeten maken, of een extra pauze in lassen.

Iets uit een boek moeten leren kan soms moeilijk zijn, je kan ook een samenvatting maken, dan ben je bewust bezig met lezen en het opschrijven, door het opschrijven blijft het soms ook al sneller in je hoofd zitten, en als je dan een toets hebt hoef je het hele hoofdstuk door te lezen maar je samenvatting. Want vaak is het zo dat je in verschillende etappes onderdelen krijgt om te leren, en met de toest alle etappes.

Succes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
DTP vind je leuk? Ik denk dat je het kan, omdat je het leuk vindt. Bovendien ben je praktisch bezig om dingen te maken en te ontwerpen en dat zal je voldoening geven en je weer meer uitdagen om verder te gaan.

Theorie krijg je minder, want daar zal je meer moeite mee hebben. DTP opleiding houdt ook in dat je stage gaat lopen bij bedrijven en dat is voor jou ook heel leuk. Probeer een klein bedrijf te vinden, daar heb je mer afwisseling.

Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Probeer je eens te verdiepen in plannen ,als je dat kan kan jij alles aan ook de opleiding DTP. Veel studenten lopen tegen plannen aan en denken dan dat ze het niet kunnen. Dat vind ik zonde..Consentreer je op het plannen van opdrachten. Is stress verminderend. verspreidt je taken in je agenda .Dan heb je inzicht wat je klaar moet hebben en houdt je eraan. Als jij het wil kan je het ! Heel veel succes.