Een opleiding (thuisstudie) die je kan doen om van nut te zijn in het middelbaar onderwijs?

Het liefst een korte - niet al te dure- opleiding. Het hoeft ook geen mbo/hbo/uni te zijn, het is meer iets voor mezelf wat ik erbij (bij studie)wil doen om te kijken of ik later wil gaan lesgeven. Het liefste wel iets waar je een certificaat/diploma voor kan halen.

Zoiets als van de loi, ou, nti enz.
Ik vind genoeg opleidingen voor het basisonderwijs, zoals basisopleiding onderwijsassistent of inleiding in pedagogiek en onderwijskunde, maar niets voor het middelbaar onderwijs.
Kan iemand mij helpen?

EDIT: Ik zoek dus géén lerarenopleiding, ik studeer al wiskunde. Gewoon wiskunde aan de uni.
Maar ik wil graag weten of 'werken in het onderwijs' wat voor mij is, en daarvoor wil ik dus een kleine opleiding/cursus volgen om daar een beetje aan te proeven.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (3)

De meeste leraren in middelbaar onderwijs hebben een WO of HBO diploma in hun vakgebied. Voor zover ik weet is dat veruit de makkelijkste manier om aangenomen te worden, op mijn school is dat volgens mij zelfs de enige kwalificatie die ze aannemen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Sorry, je hebt daarvoor een tweedegraads lerarenopleiding nodig....
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik denk toch wel pedagogiek. Ga anders voor een paar maanden als onderwijsassistent werken ofzo?