Waar komt de naam Leittext vandaan?

Is Leit de naam van de meneer of mevrouw die deze methode van schrijven heeft verzonnen, of is het afgeleid van een ander woord?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Volgens mijn beste weten is het een Germanisme, (hoewel niet eens zo letterlijk) ; gewoon een uit het Duits overgenomen woord (Leittext) Het is dan ook een van origine Duitse methode, die gewoon met Duitse naam en al hier is ingevoerd.

Leittext versus Volltext betekent zoveel als kern-verhaal versus het volledige verhaal. Het is een zeer praktische leermethode voor mensen die niet zo theoretisch zijn aangelegd, en dus vooral voor het onderwijs maar ook daarbuiten een handig hulpmiddel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het is een methode die zoiets betekend als leidende tekst en is niet verzonnen door Dhr. of Mvr. Leit maar ontwikkeld door een aantal mensen