Op welke gronden kan een ROC je schorsen van de opleiding zodat je de opleiding niet meer mag doen?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

het antwoord hierop vind je in de schoolregelementen.
lijkt me logisch dat je je aan de regels dient te houden, dat als je die overtreed er sancties zijn. Hoe zwaarder de overtreding hoe zwaarder de sanctie. Tot definitief schorsen aan toe.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Aangezien scholen leerlingen mogen weigeren, mogen scholen waarschijnlijk ook zelf regels maken m.b.t. schorsingen.
Een simpele zoek opdracht op Google levert dit document al op: http://www.rocvantwente.nl/documenten/Reglement_schorsen-verwijderen.pdf .

Vooral de regel:
om andere moverende redenen niet langer van de school kan worden gevergd de
onderwijsovereenkomst met de student te continueren.

valt op, want zulke redenen kunnen worden aangepast naar elke situatie.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als je deze vraag steld heb je iets verkeerd gedaan of ben je van plan dat te doen.
Niet doen zou ik zeggen dan word je ook niet geschorst