nu pas bij opleiding inschrijven ?

ik ben pas 16 , en ga me morgen pas inschrijfformulier halen.
de school hielp me er niet mee en was me vorige kwijt geraakt die ik zelf al ophaalde.

ben ik nog optijd , krijg ik problemen met kinderbescherming ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (4)

Bedoel je met opleiding een mbo studie?
Dan is de inschrijfdatum namelijk uiterlijk 1 september. En de kinderbescherming heeft er weinig mee te maken zolang je zorgt dat je ingeschreven staat bij een studie, dus adem in, adem uit. Morgen formulier halen, meteen invullen en opsturen (beter nog langsbrengen) en niks aan de hand!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Beschouw het als een waardevolle les voor de toekomst: belangrijke dingen zo lang uitstellen zorgt voor onnodige stress.

Trouwens, de kinderbescherming heeft wel wat beters te doen dan te jagen op 16-jarigen die een beetje laat zijn met het inschrijven voor een opleiding.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
volgens mij mag je na je middelbare school zelf bepalen of je doorstudeert, ook al ben je pas volwassen bij 18. je bent dus officieel niet meer leerplichtig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je bent leerplichtig tot je achttiende, of totdat je een diploma in bezit hebt.

Veel opleidingen willen voor de zomervakantie weten of je aan een opleiding begint ivm de planning. Je bent waarschijnlijk niet te laat, maar het is niet zo handig gepland. Niet zo lang uitstellen! En op je spullen letten.

Misschien krijg je problemen met de leerplichtambtenaar, als je besluit geen opleiding te gaan volgen.