Tot wanneer kan ik mij inschrijven aan een bepaalde opleiding.

Ik moet door omstandigheden een andere opleiding kiezen. Ik heb dit pas afgelopen vrijdag gehoord. Ik moet nu dus als een gek iets anders gaan kiezen. Ik kan op de site van studielink nergens iets vinden over een uiterste inschrijfdatum. Misschien weet iemand hier het wel!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Je kan beter even kijken op de website van je school/universiteit en dan bij de opleiding/studie die je in gedachte hebt. Bij sommige is het vóór 1 augustus, maar bij andere weer vóór 1 september. Succes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

volgens het ministerie van ow is dit 1 oktober maar er zijn natuurlijk scholen die andere data hanteren,zoek het even op bij de school die voor jou van toepassing is.
Als je het uitlegt is er vermoedelijk wel wat te regelen.
veel succes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb me dit jaar ook ingeschreven voor een opleidinh. Ik vind het hele systeem nogal verwarrend. Je moet je inschrijven bij de hogeschool/uni, bij de IB-groep (voor stufi) en bij studielink. Als ik jou was zou ik in eerste instantie de klantenservice (of hoe zoiets heet) van studielink eens bellen. Bij hun kun je je opgeven voor een andere studie. Ik kan via hun site nog altijd mijn keus intrekken en een nieuwe opgeven. Een tweede keus is ook mogelijk (bijv. bij loting) en hoe anders zouden lln zich kunnen aan of af melden bij onverwacht zakken of slagen.

Bij de opleiding zelf kun je je opgeven tm 1 september, dan moet je ook op hebben gegeven hoe je je collegegeld gaat betalen. Ga je je studie volgen bij dezelfde school? Dan kun je bij hun opgeven dat je wilt switchen met je keuze (heb ik ook wel eens gedaan, ja ik ben een eeuwige eerstejaars, ik kan niet kiezen) zij kunnen je dan ook vertellen wat je moet doen in dat geval. Ik heb toen niets hoeven doen!

Succes
Ik heb vaker met dit bijltje gehakt als je nog iets wil weten, vragen staat vrij

Toegevoegd na 18 uur:
Ik keek net even op mijn eigen pagina van studielink. Ik kan nog steeds een nieuw verzoek indienen en mijn huidige inschrijving intrekken als ik dat wil!