Vind jij dat er les moet gegeven worden op scholen over politiek? Graag onderbouwen waarom ja of nee?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Ja, dat is een verplicht onderdeel. Meestal valt dit onder maatschappijleer.

Toegevoegd op 22-06-2009 01:29:52
Ik bedoel dat je onder maatschappijleer leert hoe de Nederlandse Politiek werkt. Dat lijkt me vrij nuttig en belangrijk om te weten in een democratie.

Toegevoegd op 22-06-2009 02:00:35
Ik vind niet dat een docent les moet geven over de inhoud van politieke partijen omdat de lesinhoud dan gekleurd wordt door de eigen mening van de docent. Wel is het natuurlijk mogelijk dat een student zelf een mening leert geven over een bepaalde politieke partij of leert uit te zoeken hoe een partij over zaken denkt. Dat soort aspecten mogen voorbijkomen in een vak als maatschappijleer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik bedoelde eigenlijk over de politieke partijen in het algemeen waar ze voor staan enzo....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ok, ik zal daar een toevoeging op plaatsen.

Andere antwoorden (3)

Eerlijk gezegd vind ik van wel, ik heb er vroeger te weinig les in gehad, waardoor ik denk ik nu minder verstand van, en interesse in politiek heb. Dit is ook aan mezelf te wijten, maar als er op school op een boeiende manier meer aandacht aan gegeven was, had ik dat gedeelte wellicht meer ontwikkeld. (mits op een volstrekt onpartijdige manier gedoceerd)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nog meer? Ik werd er al mee doodgegooid. Vooral bij maatschappijleer. Volgens mij word er al genoeg over lesgegeven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, ik vind dat mensen zelf de keuze moeten krijgen of ze zich daarin willen verdiepen of niet. Je wordt opgeleid zodat je kan werken. Als jij er uiteindelijk voor kiest om de politiek in te gaan dan moet je maar een aparte opleiding doen.