Hoe kan het dat er op 300 meter 10 ct verschil in de brandstofprijs zit?

Ik rij vandaag door een plaats in Noord Holland en zie op ongeveer 300 meter 10 ct verschil tussen 2 tankstations.
(Merk)

We worden dus gewoon opgelicht?
Overigens wel raar dat de duurste gewoon veel klanten had.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vervoer

Het beste antwoord

naja, je geeft het antwoord al.. mensen kopen het nog steeds, dus 10 ct meer vragen is meer winst vangen..
Opgelicht vind ik een groot woord, je kunt zelf aan de weg zien hoe duur het is, dan kun je gewoon kiezen om naar een andere pomp te gaan.
In de praktijk doen mensen dat niet snel, vooral omdat die prijzen allemaal maar blijven veranderen en je er dus weinig overzicht op hebt. Daar profiteert zo'n dure pomp dan weer van.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

U wordt niet opgelicht. De prijzen staan immers vermeld en het is aan de consument te kijken of het elders goedkoper is.
Ieder merk/pomp hanteert zijn eigen prijzen. Dat het er druk is ondanks de hoge prijs heeft denk ik 2 redenen. 1 mensen zijn gewoonte dieren en die tanken graag waar ze het vertrouwen en kennen.
2 Er zit wel degelijk verschil tussen brandstoffen. Ik merk het verschil of ik bij een zogenaamde wittepomp of een kwaliteits pomp heb getankt.

Toegevoegd op 14-05-2009 09:17:20
Meestal houden de tankstations elkaar goed in de gaten en verschillen de prijzen niet zo veel. Wellicht zit het duren tankstation te slapen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe merkt u het verschil tussen 'kwaliteitsbrandstof' en brandstof van een witmerk?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De auto loopt mooier op de brandstof van shell. Stiller en rustiger. Ook is hij iets zuiniger.
De klassieke grote merken (texaco, total ,shell, bp, Q8) onderhouden grote afdelingen aan bekwame ingenieurs die voortdurend op zoek zijn naar nieuwe additieven. Hun kwaliteitscontrole activiteiten liggen ook op een veel hoger niveau. De witte en de cowboy merken concentreren hun aandacht alleen op de prijs en nemen het veel minder nauw met kwaliteit , veiligheid en ontwikkeling. De prijsverschillen kunnen veel groter zijn maar daar geeft de wetgever ingegrepen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De grote merken doen veel aan marketing (reclame) die betaald moet worden. Ook voegen ze additieven (dope) aan de benzine toe, om de verbranding zuiniger en schoner te laten verlopen.

Die 10ct lagere prijs was waarschijnlijk van een prijsvechter, die zijn benzine inkoopt bij de goedkoopste partij op de markt (en zonder die dope).

Vergelijk het met de Aldi en de Albert Heijn. Allebij verkopen ze brood en melk, toch is de Appie duurder dan de Lidl.