Langs de kant van de weg staan verkeersborden: U, gevolgd met een cijfer.Wat betekent dit?

U voor uitweg?, hoe weet je dan welke cijfer je moet volgen?

Kleur is blauw met wit, dus geen tijdelijke route.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Vervoer
1.3K

Antwoorden (6)

De letter U is bedoeld om de bestuurder aan te spreken, het getal erachter is de maximum snelheid op dit traject...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat staat meestal wel in de TomTom.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Waarschijnlijk heeft u deze borden gezien nabij Schiphol, het gaat om cargo-plekken, net als de havennummers in Rotterdam.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in geval van een calamiteit zal u aanwijzingen krijgen welke U-route te volgen. Dit is trouwens afkomstig uit Duitsland, "U" staat voor Umleitung
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De U staat voor Umleitung en zijn veelal vastingestelde omleidingen op plekken waar vaak files staat of calamiteiten plaatsvinden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Vraag is al beantwoord.