Als ik mijn rijbewijs voor Caravan wil halen moet ik dan opnieuw Theorie examen doen?

Ik heb al jaren mijn gewone rijbewijs

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vervoer
1.2K

Het beste antwoord

als je met je totale combinatie {beide geladen} niet boven de 3500 kg komt hoef je geen E te hebben

het theorie stelt niet veel voor evenals het praktijkexamen
heb 1 maand geleden ook mijn E gehaald gewoon met een dagopleiding
de vragen van theorie gaan vooral over wat mag de aanhanger laden , wat voor verlichting , hoe lang is hij, en wat mag de de auto aan kogeldruk hebben
deze informatie staat bijna allemaal op de kentekenbewijzen behalve de verlichting
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

met een lichte caravan hoef je geen e-rijbewijs. Voor E hoef je alleen praktijk met nog enkele vragen over laadvermogen etc
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ligt eraan als je een zware auto hebt en een lichte caravan dan zou je nog boven de 3500 kg kunnen komen
zolang je daaronder blijft is het niet nodig