Waar,op de afrit van een autosnelweg, is het einde van die snelweg?

Er staat alleen een bord "UIT", en geen bord einde autosnelweg. Althans op diverse afslagen die ik ken.
Als dit bord niet betekent einde autosnelweg, dan zou op de afslag een maximum snelheid blijven gelden van 120kmh. en dan zou de afslag ook nog voorzien moeten zijn van ongelijkvloerse kruisingen. Voor de eerstvolgend gelijkvloerse kruising staat een bord welk je verder nergens op een autosnelweg tegenkomt, nl. het driehoek-
bord met de punt omlaag: U nadert en kruising of splitsing met weg welke voorrang heeft.

jc54
14 jaar geleden
in: Vervoer
4.8K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jc54, je kunt je vraag ook verder uitbreiden of toelichten door op de knop bewerken te klikken, bovendien kun je ook reageren op een vraag door op het woord ‘x reactie(s)’ te klikken onder de vraag zelf, waarbij x het aantal reacties is dat al bestaat. Met ‘bewerken’ kun je ook de categorie aanpassen waarin je vraag staat. Ik zeg dit omdat ik de indruk had dat je dat nog niet wist. Je loopt het risico dat deze losse toelichtingen verwijderd worden omdat het niet echt vragen zijn, dat zou jammer zijn, want dan heb je nog niet bereikt wat je wilde bereiken, daarnaast kost dat ook punten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En met de losse toelichtingen bedoel ilk de toelichtingen die je als vraag had gesteld en die inmiddels verwijderd zijn.

Antwoorden (6)

Waar die overgaat op een andere weg waar het aangegeven staat, dat je nu van die snelweg afgaat.

Toegevoegd op 30-04-2009 11:24:59
Met een bord dus, zoals hieronder vermeldt :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daar waar het bord "einde snelweg" staat.

Toegevoegd op 30-04-2009 11:25:33
Dit bord staat niet alleen bij afritten. Het kan ook langs de weg zelf staan, bijvoorbeeld als de autosnelweg overgaat in een autoweg of in een anderssoortige weg.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Meestal is er een bordje langs de kant van de afrit met het bekende 'snelwegsymbool': twee balken verticaal in perspectief, hetgeen de banen van de weg voorstelt, met daaroverheen in het midden een horizontale balk, hetgeen een viaduct voorstelt. Als je dat bordje tegenkomt met een diagonale witte of rode streep eroverheen is het einde snelweg.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
einde snelweg bij het bekende bord, mocht het bord verdwenen zijn dan geld algemeen dat de autosnelweg ophoudt bij het einde van de afrit= meestal de eerste splitsing/kruising die je tegenkomt.
Bij Rijkswaterstaat hebben ze altijd een lijst waar ze je dat antwoord kunnen geven middels de bekende hectometerpaaltjes.
Leuke site is www.autosnelwegen.net
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat bord einde snelweg staat toch echt bij iedere afrit die ik ken. Het staat alleen wel aan het einde van de afrit zelf. Ja dat betekend dat op de afrit zelf een maximum snelheid held van 120 en dat mag ik hopen ook want ik rijd toch echt met die snelheid de afrit op.

Dat een maximum snelheid 120 km/h is betekend overigens niet dat je ook per se zo hard moet rijden he... het is een maximum snelheid... je mag wel zeker ook langzamer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die JC54;

Je kunt aan de groene hectometerbordjes zien of je nog wel of niet op de snelweg rijdt.