Zijn deze twee bromfiets problemen aan elkaar verbonden?

Ik heb een scooter (Yamaha Neo's), maar heb er een paar klachten mee. Ergens voorin komt steeds een raar getikker weg, en als ik met de voorrem rem, dan gaat ie bibberen. Ik heb het vermoeden dat deze twee klachten aan elkaar verbonden zijn, maar kan niet goed thuisbrengen wat het is. Iemand een idee?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vervoer

Het beste antwoord

waarschijnlijk een kromme remschijf
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het rare getik kan komen uit je carter door versleten of gebroken variorollen. Het bibberen wordt waarschijnlijk veroorzaakt door een kromme schijf en mogelijk versleten remblokken. Er kan ook vuil in de gaatjes van de remschijf zitten, dus even schoonmaken voordat je eventueel een reparatie laat uitvoeren.
13 jaar geleden
Zijn de wiellagers voor niet versleten ? Dat tik geluid en dat bibberen ( trillen ) kan daarvan komen !