Geef antwoord op de vraag " Hoe komt het dat steeds meer ouderen het Motorrijbewijs gaan behalen ? "

Zelf heb ik van 1975 het motorrijbewijs , maar het valt me al een paar jaar op dat veel 40+ ers motorrijles gaan nemen . Is het een beetje een mode verschijnsel geworden , of heeft het ook veel met het file probleem te maken ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vervoer

Het beste antwoord

Doordat ze nu wat geld overhouden misschien, op jonge leeftijd hebben ze vaak een auto uit praktische overwegingen, kleine kinderen die gehaald en gebracht moeten worden, veel boodschappen halen enz.
Als ze wat ouder zijn hoeft dat allemaal niet meer, ze kunnen weer sparen en een lang gekoesterde droom uit laten komen, een motor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Waarschijnlijk omdat de 40+ van nu gezond zijn, geld hebben en op zoek zijn naar een tweede jeugd?

Toegevoegd na 27 seconden:
Ben nog net geen 40, en overweeg zelf ook wel eens om een motor te kopen; En dat heeft niet met files te maken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ikzelf ben 38 maar heb over 50 minuten m'n 11e rijles, punt a omdat ik allang motor wilde rijden maar er geen centen voor had maar ook omdat ik er nu de tijd voor heb en per ongeluk een motor in de schuur heb staan omdat mijn vrouw niet meer rijd. Het is dus vaak een samenloop van omstandigheden waar geld een grote rol in speelt! Overigens is het ook zo dat mijn vrouw nu lekker met de auto naar d'r werk kan in plaats van met de bus, de motor is dus ook een ( veel leuker) alternatief voor een tweedel auto!