Wat is het verschil tussen een wit verdrijvingsvlak en een met schuine strepen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vervoer
9.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+

Antwoorden (2)

Een verdrijvingsvlak, een gedeelte van de rijbaan waarop schuine strepen zijn aangebracht en vroeger ook wel sergeantstrepen werden genoemd, staan over het algemeen op punten waar de weg smaller of breder wordt. Doel is om het verkeer geleidelijk te laten in of uitvoegen, zodat er geen gevaarlijke situaties ontstaan.

Een wit vlak wordt puntstuk genoemd en ligt op punten waar wegen zich gaan scheiden. Het verkeer moet voor het puntstuk een keuze hebben gemaakt tussen een van de twee wegen.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Puntje voor het puntstuk ;-)
een verdrijvingsvlak (sergeantstrepen) word het verkeer gedreven naar de andere rijstrook omdat de rijstroken bijv van 3 naar 2 rijstroken gaat. Wat jij bedoelt met een wit verdrijvingsvlak is een witte punt en die is er omdat de wegen gaan splitsen of bij het einde van de toerit dat is het verschil. Rij echter nooit en zeker bij regen of als de weg nat is over een witte punt heen want die kunnen erg glad zijn.