Stel: je hebt onbeperkte financiële middelen en een jaar de tijd.

Hoe zou jouw wereldreis er dan uitzien en waarom?

Laat je fantasie eens helemaal los gaan.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Vervoer
1.3K

Het beste antwoord

Een paar dagen aan boord van ISS lijkt mij wel wat.
En de overige dagen verzin ik dan wel wat voor.
Met een ouwe Harley door de V.S. cruisen, van Amsterdam naar Peking met een gigantisch motorhome (zodat de familie meekan).
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Als je onbeperkte financiële middelen hebt is voor mij een half jaar wat aan de korte kant, maar er zijn wel een aantal dingen die me te binnen schieten.

Zo zou ik wel eens met een voertuig (bijvoorbeeld een camper) van Vuurland naar Alaska willen reizen, dus door geheel Zuid-Amerika, Midden-Amerika en de Verenigde Staten.

Als er nog tijd over is, of als er genoeg tijd wil ik ook nog een aantal andere dingen doen. Een uitgebreide rondreis door Australië lijkt me bijvoorbeeld ook wel wat.

Ook met een klein bootje zelf langs alle eilanden in het Caraïbisch gebied, bijvoorbeeld van Trinidad naar Cuba via (vrijwel) alle andere eilanden lijkt me zeer de moeite waard.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een rondje door Europa op de motorfiets. Maar eerst moet ik mijn rijbewijs halen, dus stoppen met werken en als de wiedeweerga dat rijbewijs halen zal het meeste kosten.

Eerst door Scandinavie, de Baltische Staten, Polen, Tsjechie, Hongarije, Servie, Roemenie, Bulgarije, Griekenland, Italie, Oostenrijk, Zwitserland, Frankrijk, Spanje+Portugal, en dan via Frankrijk en Engeland terug naar huis.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Alle middelen gebruiken : met de fiets in Peking, met de sneeuwhonden op de Zuidpool, met een zeiljacht rond de Markiezen, met een oude chevy langs Road 66, met een kameel in de woestijn ,met pirokken op de Amazone, met een steamer op de Congostroom, met een riksja door HongKo,g, met een Toyota Lexus hybride in Kyoto. Met de trein naar Venetië. Met een binneschip in Holland...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik zou een culinaire reis rond de wereld maken. Overal het mooiste, lekkerste en vreemdste eten en drinken. Heerlijk om over te fantseren.

water loopt in de mond...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Hmzzz.....

Een paasweekend niets doen vind ik al zonde van mijn tijd. Dus denk niet dat een wereldreis aan mij besteed is...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Mmmmh, die eeuwig durende verbouwing waarin ik zo nodig alles zelf wil doen laten uitvoeren. En daarna genieten van wat ik allemaal bedacht heb.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik zou de natuurfenomenen op deze lijst gaan bekijken:
http://www.goeievraag.nl/vraag/t-mooiste-natuurfenomeen-bent.5098
Verder zou ik ook nog proberen met een ruimtevaartuig mee te gaan.
Waarom? Tja, waarom wil men mooie dingen zien... 'T zal wel een stof aanmaken in de hersenen die een goed gevoel geven. Kweet even niet hoe dat stofje heet...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Elk land in europa bezoeken en dan de cultuur snuiven. We wonen in nederland en we zijn onderdeel van de europeese unie. Het is dan niet verkeerd om van elk land in de unie iets te weten.