Moet je voor een brommobiel parkeergeld betalen ?

Volgens een bezitter is het een brommer dus telt hier geen parkeergeld als je hem bij betaald parkeren neerzet.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vervoer
7K

Het beste antwoord

Hier vind je de bepalingen voor parkeren met een brommobiel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je betaalt bvoor het gebruik van de plek. Of je er nu een auto, een motor, een brommer of een kinderwagen neerzet Op het moment dat je die plek gebruikt, dien je daar ook voor te betalen.

Je mag hem tenslotte ook niet zoals een normale brommer gewoon tegen de gevel van de winkel parkeren, en je mag er ook niet stapvoets mee door voetgangersgebied.

Als je er een invalidenkaart bij hebt, kan het zijn dat er per gemeente uitzonderingen zijn op het parkeerbeleid, maar doe hangen dan aan je kaart, en niet aan je voertuig. Gewoon betalen dus. Jammer maar helaas.

Toegevoegd na 1 minuut:
Vraag het in elk geval na bij de gemeente waar je regelmatig wilt parkeren, want de regels zijn niet overal hetzelfde Zie bijvoorbeeld http://www.oudzuid.amsterdam.nl/wegen_en_verkeer/parkeren/losse_pagina%27s/parkeren
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een fiets ofzo (de kinderwagen was maar een geintje) zullen ze gewoon 'wegslepen' ofwel wegzetten. Ik denk zelfs wel zonder bekeuring.
Het gaat natuurlijk over of je die parkeerplaats (gratis) mag innemen, en dat mag niet.
Met een brommer mag je overigens heel rustig een normaal woonerf in en hem daar overal parkeren waar plek is, net als een fiets. Een voor alles - ook fietsen- afgesloten voetgangersgebied mag je hem aan de hand meevoeren, net als een fiets.
Ik geef toe dat dat met een brommobiel wat lastig zal gaan, maar dat is puur om de vergelijking met de brommer aan te geven.
De parkeerregels

In het kort gaat het bij de handhaving om de volgende parkeerregels. Voor het parkeren op betaald parkeerplaatsen moet parkeergeld worden betaald. Eigenaren van een brommobiel, die in betaald parkeergebied wonen, kunnen een parkeervergunning aanvragen. Parkeren buiten de vakken, bijvoorbeeld op de stoep of bij een gele streep is niet toegestaan.

Brommobiel is geen gehandicaptenvoertuig
Voor gehandicaptenvoertuigen gelden andere (parkeer)regels. Zo kunnen gehandicapten op speciale gehandicaptenparkeerplaatsen gratis parkeren, mits ze een gehandicaptenparkeerkaart hebben. Voor de parkeercontroleurs van Stadstoezicht zijn er voldoende kenmerken om brommobielen en gehandicaptenvoertuigen van elkaar te onderscheiden.