Waarom moeten we om te parkeren parkeergeld betalen?We betalen toch ook al wegenbelasting om van de weg gebruik te maken?

Dus je betaald wegenbelasting om op de openbare weg te rijden, maar als je ergens stil wilt staan moet je vaak NOG eens betalen.Vreemd toch?

Ik heb het hier over op straat,een garage is logisch omdat je auto binnen staat en "bewaakt"

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vervoer
4K

Het beste antwoord

Gebruik maken van de weg en gebruik maken van parkeergelegenheid wordt als twee verschillende dingen gezien. Parkeergeld (parkeerbelasting formeel gezien) is belasting die je betaald over het gebruik van parkeerruimte. Die belasting kan in de vorm van een vergunning, of een tijdelijke belasting: het parkeerkaartje.

Door middel van het parkeerbelastingssysteem kan bovendien invloed uitgeoefend worden op het aantal auto's in een bepaald gebied. Althans, dat is de argumentatie van de gemeente meestal voor het invoeren van parkeerbelasting.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Inkomsten voor de gemeenten.
Iedereen weet toch inmiddels dat de auto een melkkoe is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat komt omdat de automobilist als melkkoe wordt gezien...

Je betaald de wegenbelasting aan het rijk.
De gemeente wil ook nog een portie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Om de relisatie en de beheer van parkeerdek te financieren...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tegenvraag: waarom heeft een koe uiers?

Toegevoegd na 1 minuut:
Precies; om gemolken te worden.
Waarom heeft een weg parkeervakken?
Precies; om gemolken te worden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het heeft geen reden...

Logica is er niet, het is een melkkoe en wat doen ze met melkkoeien: UITMELKEN... Net zo veel te eten geven dat de opbrengst maximaal is... Dat doen ze met melkkoeien...

Wat auto´s betreft wil jij coûte que coûte autorijden... Dus je maakt jezelf compromitteerbaar en dus tot melkkoe... Dus de redenen zijn niet logisch, maar een gevolg van uitmelken...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat ze liever willen dat je op de fiets komt omdat fietsen gezonder is. Dan hoef je ook geen parkeergeld te betalen..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vanwege de parkeerdruk in sommige stedelijke gebieden. Er is gewoon teveel vraag naar parkeerplekken door bewoners en bezoekers dan dat er aanbod van plekken is.

Bewoners zijn soms voor betaald parkeren omdat zij anders zelf geen plek meer zouden hebben door parkeren van niet-bewoners.

Ondernemers (kleine winkeliers) zijn soms voor betaald parkeren omdat het zorgt voor een snelle doorstroming. Niet winkelende bezoekers zorgen dan dat de parkeerplekken bij de winkels heel de dag worden bezet.