hoeveel hectometerpalen zijn er in NL? Zijn er verschillende soorten? bijv ook voor het spoor?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Vervoer
1.5K

Antwoorden (5)

Hectometerpaaltjes staan langs snelwegen en provinciale wegen.
In Nederland liggen 6713Km provinciale wegen.
3268 KM rijkswegen waarvan 2346 Km snelweg.
Hectometerpaaltjes staan om de 100 meter dus 10 in 1 km
dat geeft dan 67130 hectometerpaaltjes langs provinciale wegen en 32680 langs rijkswegen hier zitten de snelwegen dus al bij
rekensommetje 67130+32680=99.810 hectometerpaaltjes.
afgerond dus zo'n honderduizend
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Langs het spoor staan geen hectometerpaaltjes, maar borden met bijvoorbeeld de maximum snelheid en informatie waar de trein moet stoppen op het station.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik denk dat che deze vraag in principe goed heeft beantwoord, althans op het sommetje an sich is weinig kritiek te hebben.

Maar! Hectometerpaaltjes staan aan twee zijden van de weg. Dus zou de uitkomst van zijn of haar rekenwerk mijns inziens met twee vermenigvuldigd moeten worden.

Kom je uit op grofweg 200.000 hectometer paaltjes.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Er staan langs het spoor kilometerpaaltjes, en ook borden waarop overwegen, stations e.d. worden aangegeven. Geen hectometerpaaltjes dus, maar wel iets soortgelijks.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
hmm,klopt niet helemaal volgens mij.
Langs snelwegen staan ze aan beide zijden,langs provinciale en rijkswegen staan ze altijd maar aan een kant van de weg. de rekensom neem ik maar even voor lief maar zal dan rond de 150000 uitkomen ongeveer .