Als de stroom uitvalt, vallen dan ook de stoplichten uit??

Of hebben die soms een apart stroomcircuit??

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vervoer
2.8K

Het beste antwoord

Stoplichten hebben een apart stroomcircuit. Het hangt er maar net vanaf, waar de stroom uitvalt.

Valt de stroom van een wijk-transformatorhuisje uit, dan zitten de huizen van een paar straten zonder stroom, maar de stoplichten en de straatverlichting niet.

Valt een hoofdtransportkabel uit, dan is er grote kans dat ook de stoplichten uitvallen.

Sommige stoplichten hebben een noodstroomvoorziening, zodat ze nog een paar uur werken wanneer de stroom uitvalt. Dat zijn er echter niet veel.
Cryofiel
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

NEE als de stroom uitvalt, valt dat ook uit... Zelfs de mobiele telefonie valt uit...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mobieltje blijft het doen. werkt op batterij niet op stroom. tenzij je batterijtje leeg is dan moet je m opladen maar ja.. dan doet de stroom t niet.
wij hebben hier het gehad dat een heel stadsdeel zonder stroom zat. ook de stoplichten vielen uit, de lantaarnpalen echt alles. alleen sommige flats hadden in hun trappenhuizen nog licht. maar dat draait dan denk ik op een nood aggregaat.
het is trouwens een rare belevenis, zo aardedonker dat je amper de weg naar je eigen huis kan vinden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hebben wij ook gehad! +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
en dan is het donker +
Om minder kwetsbaar te zijn voor stroomuitval door calamiteiten moeten de verkeersinstallaties voorzien worden van een eigen noodstroomvoorziening. Een No-Break installatie is zo’n voorziening, bij strooomuitval schakelt de No-Break zo snel over op de noodaccu’s dat de verkeersregelinstallatie hier niets van merkt, alles draait gewoon nog een paar uur door. Het zonder onderbreking overnemen bij stroomuitval is bijzonder belangrijk voor verkeersregelapparatuur. Immers bij het uitvallen van stoplichten ontstaan zeer gevaarlijke situaties. Op kruisingen met hoge passeersnelheid van het verkeer kunnen, ernstige aanrijdingen plaatsvinden. Op de kruispunten waar de elektriciteit uitvalt, vallen jaarlijks naar schatting twee verkeersdoden. Het probleem in het verleden was echter altijd dat conventionele apparatuur niet voldoende vermogen leverde om een verkeersregelinstallatie te voorzien van noodstroom. Met de introductie van zuinige led verkeerslichten is de weg vrijgemaakt voor No-Break installaties.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
goed zo +1
Normaal gesproken is het voorgekomen dat als het stroom is uitgevallen ook de verkeerslichten uitvallen. Hierdoor zijn er inderdaad al doden gevallen.

Nu hebben ze al heel erg veel aangepast zodat als deze uitvallen ze overschakelen op het IBU Noodsysteem.