Wat kost het om een tweedehands gekochte snorfiets te laten keuren door het RDW?

Het schijnt dat ik de snorfiets moet laten keuren om hem verzekerd te kunnen krijgen

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vervoer
2.3K
Antoni
14 jaar geleden
Juist is "de RDW" en niet "het RDW. De afkorting RDW betekende Rijksdienst voor het Wegverkeer. Op de website van de RDW www.rdw.nl is er geen verklaring meer te vinden voor de afkorting en wordt alleen "RDW" gebruikt. Misschien is de organisatie geen rijksdienst meer, sinds deze is verzelfstandigd en een Zelfstandig Bestuursorgaan is geworden. Op deze website http://almanak.zboregister.overheid.nl/sites/min_bzk2/zbo.php?id=1918 staat nu als verklaring Dienst Wegverkeer. Hoe dan ook: nog steeds een dienst (met het lidwoord "de"). Dus het blijft "de RDW" in plaats van "het RDW".

Antwoorden (4)

Ha, die Werk;

Ik meen dat de kosten van een RDW-keuring €52,50 zijn.
Via onderstaande link vind je de meeste info wel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb er een paar jaar geleden ook een gekocht en daar zat gewoon een kenteken bij. Ik heb de verzekering via internet afgesloten. Als er geen kenteken bij zit dan moet je hem inderdaad eerst laten keuren om er kentekenpapieren bij te krijgen voor je hem kunt verzekeren. Maar een 2e hands snorfiets zonder kenteken? Weet je zeker dat hij niet gestolen is?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik dacht ongeveer 45 euro,het verschilt per rijwielzaak deze prijzen.
de brommer wordt helemaal gekeurd en wat kapot is vervangen dus komen deze kosten er nog apart bij.
als de brommer al 8 jaar stil staat zal er vast wel wat aan gesleuteld moeten worden.
de kosten lopen al gauw op tot ca 150 euro.
en heb je wel een brommerrijbewijs?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het brommertje moet bijna zoals die uit de winkel komt erbij staan .niet opgevoert standaart uitlaat al dat soort dingen .ze zijn niet erg makkelijk met scooters . snorbrommertjes worden nog al eens ee n beetje sneler gemaak ..25 is maximale snelheid .loopt die 40 keuren ze hem af .