Wat betekend randstad?

Bij de verkeers informatie hebben ze het vaak over de randstad, maar wat is de randstad precies?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Vervoer
8.5K

Het beste antwoord

De Randstad is een stedelijk gebied rondom het Groene Hart, met als grenzen Rotterdam, Den Haag, Amsterdam en Utrecht.

Omdat het een zeer dichtbevolkt en verstedelijkt gebied is, met veel industrie, zijn er dagelijks rond de spitsuren veel files en is bij de verkeersinformatie het begrip Randstad erg makkelijk.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

De randstad is het cirkeltje steden Amsterdam-Utrecht-Rotterdam-Den haag-Amsterdam. In en rond die cirkel liggen de grote 4 steden en nog veel andere grote steden, en dus ook veel wegen waar ze files bij noemen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het Randstedelijk gebied is als het ware de cirkel die je om de grote steden: Amsterdam; Rotterdam, Den Haag en Utrecht kunt trekken.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De Randstad lijkt mij een naamgeving aan de Rand van de grote Stad.

Dit is de plek waar automobilisten het gezellig vinden om samen te komen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
randstad is dat het niet één stad is maar een gebied met aan de rand de steden wat je als een grote stad mag zien enzo.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
het stedengebied van Holland en Utrecht
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
het stedengebied van Holland en Utrecht