Mag een aanhanger op een parkeerplaats blijven staan?

dubbel asser, en zoals gewoonlijk compleet met kentekenplaat, lichten etc. Als hij daar voor langere tijd staat kunnen er natuurlijk geen andere auto`s staan, kan iemand daar bezwaar tegen maken? een caravan gaat na verloop van tijd weer naar de stalling, dus dat is tijdelijk. mag je dus voor een langere tijd een parkeervak in beslag nemen om het dan zo maar te zeggen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vervoer
7.5K

Het beste antwoord

Caravans en aanhangers horen eigenlijk op eigen terrein te worden geparkeerd, al wordt het meestal drie dagen door de vingers gezien. Dit kan wel per gemeente verschillen. Bij overtreding kan de aanhanger in opdracht van de gemeente kan worden verwijderd. De kosten daarvan zijn voor de eigenaar.

Vrachtwagens (en campers die langer zijn dan zes meter) mogen alleen geparkeerd worden op de aangewezen parkeerplaatsen voor vrachtwagens.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

daar zijn gemeentelijke verordeningen voor

die kun je bij je eigen gemeente opvragen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja een aanhanger mag er 24 uur staan. Mocht hij langer staan en de eigenaar luistert niet naar aansporingen van de buurt (is toch vaak nog een gedoog situatie) kan je het melden bij de gemeente
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hangt af van de gemeentelijke parkeerverordening(en).
In een betaald parkeren-gebied vrijwel zeker niet.
Maar daarbuiten ook niet, althans bij ons: ik heb wel eens mijn wijkagent (buurtregisseur heet dat officieel) gebeld met de vraag of zo'n ding weg kon uit mijn straat (eerste stukje gratis parkeren buiten het centrum), en toen was-ie met twee dagen verdwenen.