Waarom gaan de tonen van de sirene van een ambulance soms over naar een sneller ritme?

Toegevoegd na 22 minuten:
Doen de ambulancebroeders dit zelf regelen, of gaat het automatisch?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vervoer
6.7K

Het beste antwoord

Dit doen ze vaak bij een kruispunt. Even extra laten opvallen.

Toegevoegd na 27 minuten:
ze kunnen dit zelf regelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
snel verdiend

Andere antwoorden (3)

Dit gebeurt niet automatisch maar handmatig in geval van ernstige situatie's om extra op te vallen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit gebeurt wanneer het verkeer drukker wordt.
Extra lawaai om aan te geven dat het dringend is en er ruimte gemaakt moet worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet dat ambulancechauffeurs (althans degene die mij in 2007 naar het ziekenhuis reed) een knop hebben waarmee ze verkeerslichten op groen kunnen zetten. Dit om ongelukken te voorkomen. Misschien zorgt diezelfde knop er ook voor dat de sirene in een sneller ritme gaat om extra op te vallen.