Vraag. In welk jaar is de politie begonnen op snelheid te controleren in nederland op auto,s ?

snelheid

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vervoer

Het beste antwoord

De man Maud Gatsonidez is de uitvinder van de snelheidsmeter. Hij was de eerste die met de politie samen ging werken.
Je zult het jaar vinden op de site van de firma. www.gatsometer.nl
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Tot 1973 was er in Nederland geen snelheidslimiet op autosnelwegen (wel aanbevolensnelheid). Op 1 mei 1988 is de maximumsnelheid verhoogd van 100 km/h naar 120 km/h.

Toegevoegd na 2 minuten:
Herstel: aanbevolensnelheid = aanbevolen snelheid

Toegevoegd na 12 minuten:
Om het antwoord compleet te maken:
Vanaf 1973, want pas na het instellen van de maximumsnelheid reed men echt te hard en kon het en kon het bekeurd worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eigenlijk bij de eerste auto.

De eerste auto's waren eng want men had zoiets nooit gezien.. Er moest dus een man vooruit met een vlag om aan te geven dat er een auto aan kwam. De auto mocht dus de renner niet voorbij.

Werd je dus gespot terwijl je harder ging dan de renner werd je aangehouden.