Is een vlucht naar de Nederlandse Antillen een binnenlandse vlucht?

Of wordt dit gezien als een buitenlandse reis?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vervoer
1.7K

Het beste antwoord

Op dit moment zijn de Antillen zelfstandige landen binnen het koninkrijk de Nederlanden. Min of meer te vergelijken met Australie en Canada, die de Engelse koningin als staatshoofd zien. Ik neem aan dat een vlucht naar de Antillen zal op dit moment als internationale vlucht worden beschouwd.

Wel wordt een vlucht tussen Frankrijk en Frans Guyana, buurland van Suriname, beschouwd als binnenlandse vlucht. Op het vliegveld van Cayenne word je zelfs verwelkomd in 'France'
Frans Guyana is dan ook geen land, maar een regio.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Net te laat met mijn antwoord, ik maakte dezelfde vergelijking. Wel grappig van Frankrijk en Frans Guyana!

Andere antwoorden (4)

Haha, dat is een leuke.. Die ga ik proberen bij het reisbureau.

Helaas is het geen binnenlandse vlucht. Een binnenlandse vlucht is een vlucht die zich geheel afspeelt in het binnenland en die niet over buitenlands grondgebied heen gaat. Dat gaat je niet lukken als je vanuit Nederland naar de Antillen vliegt.
Komt nog bij dat de Antillen op een ander continent liggen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe gaat het dan als je van Maastricht naar Rotterdam vliegt? Dan vlieg je gedeeltelijk over België.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
C4th is stil...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Beemertje83: Er is geen (binnenlandse) vlucht van Maastricht naar Rotterdam. Dit om de heel simpele reden dat het taxiën al meer tijd kost dan de vlucht zelf...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oke, C4th is al een stukkie minder stil. Dank Starbless :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar wat als je een vliegtuig chartered en dan van Maastricht naar Rotterdam vliegt?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat kan altijd... Maar je bent een stuk goedkoper uit om dan gewoon met de auto te gaan...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En als je naar de Antillen gaat zonder over buitenlands grondgebied te vliegen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Melissa: Hoe wil je dat doen?
In theorie is dit een binnenlandse vlucht. Probleem is alleen dat je door verschillende luchtuimen moet van andere landen. Dus in de praktijk komt dit nieer op een intercontinentale vlucht...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een vlucht van Amsterdam naar Parijs gaat door het luchtruim van een aantal verschillende landen maar is geen intercontinentale vlucht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een vlucht van Amsterdamnaar Parijs is ook geen binnenlandse vlucht :P
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En een vlucht van Amsterdam naar Parijs is een continentale vlucht... En welke landen naast België liggen er tussen Amsterdam en Parijs? Of dag je dat het vliegtuig een beetje zigzag over Europa heen vliegt om maar door zo veel mogelijk luchtruimen te gaan? Word een erg lange vlucht dan...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lange vluchten zijn soms leuk... zie www.polarflug.de :)
Düsseldorf-Düsseldorf met een omweg.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat doen ze vast niet met een 'Airbus 380'...
Ik denk een buitenlandse omdat je door/over internationale wateren gaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lijkt mij niet. Ik neem aan dat je doelt op het feit dat Koningin Beatrix het staatshoofd is van beide landen.

Bij Australië en het Verenigd Koninkrijk is dit ook het geval maar een vlucht van London naar Sydney is toch echt geen binnenlandse vlucht.