Wat betekenen die blauwe verkeersborden U48 (U met random getal) die de laatste tijd langs de weg opduiken?

(en nu niet zeggen dat het duikbootwaarschuwingen zijn)

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Vervoer
6.2K

Het beste antwoord

Uitwijkroutes (blauw bord met U) zijn door Rijkswaterstaat vast uitgezette routes die genomen kunnen worden als hoofdroutes afgesloten zijn.
De nummering loopt van 1 tot (vooralsnog) 150 en is alleen binnen een provincie uniek.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Da's een uitwijkroute.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het enige wat ik mij kan bedenken is dat het bord L13 is. Dat is een informatiebord.

Er staat een omgekeerde U op en geeft aan dat je een tunnel kunt verwachten die X kilometer lang is.....

Een ander officieel bord dat aan deze omschrijving voldoet bestaat m.i. niet. Zie het RVV 1990
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
U48 route A28 afrit 34 (Assen-Noord) - A28 afrit 35 (Vries). Deze kun je volgen als de hoofdroute is afgesloten e.d. U staat voor uitwijk