nee ook achteruit rijden mag niet in een eenrichtingstraat. je mag echter wel file parkeren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ja hoor, dat mag wel, als je maar achteruit rijdt in de richting waarin je mag rijden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Leuk...!
je mag ook niet achteruit in een eenrichtingsstraat rijden ook niet als je de aangegeven richting volgd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In onderstaande link vond ik het volgende deel wel interessant:
Bovendien, mocht men beweren dat achteruitrijden in een éénrichtingsstraat verboden is omdat men dan in de verboden richting rijdt, dan zou men ook moeten aanvaarden dat het zelfs op een tweerichtingsrijbaan verboden is achteruit te rijden, omdat men dan links op de rijbaan rijdt, terwijl men normalerwijze zo dicht mogelijk bij de rechterrand van de rijbaan moet rijden.

Ik denk dat als ze je ervoor bekeuren dat je dat dan zou kunnen aanvechten. Natuurlijk is het voorrang geven aan het overige verkeer wel voorwaarde, waardoor het op drukke tijden erg moeilijk is om achteruit te rijden in een éénrichtingsstraat, omdat er dan dus al gauw iemand achter je zit...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In een eenrichtingsweg mag je (behalve om te parkeren) niet achteruit rijden. Tevens geldt er ook een keerverbod.