Is het wel logisch dat sommige bedrijfswagens hun reclame in spiegelschrift op de voorkant van hun auto hebben staan?

Want volgens mij kom je toch meer auto,s `tegen`, als dat je in je achteruitkijkspiegel ziet?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vakantie
2.5K

Het beste antwoord

Iemand die mij tegemoet komt en mijn bedrijfsnaam in spiegelbeeld op mijn bedrijfswagen ziet staan leest dit net zo gemakkelijk als iemand die voor me rijd en mijn naam duidelijk leesbaar in de spiegel ziet...

Wanneer je de bedrijfsnaam 'normaal' op de voorzijde zou zetten en iemand ziet dit in de spiegel dan heb je een gespiegeld spiegelbeeld. Een gespiegeld spiegelbeeld is veel moeilijker, of zelfs bijna niet te lezen dan een normaal spiegebeeld. Hier is overigens enkele decennia terug al onderzoek naar gedaan...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

ik heb het nog nooit gezien
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar de auto's welke van de tegengestelde richting komen kunnen ook op de zijkant van de wagen de reclame lezen. Dit is niet mogelijk voor iemand die voor de bedrijfswagen rijdt. Hij kan dan wel de reclame lezen via zijn achteruitkijkspiegel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Veel bedrijfswagens rijden ook over de snelwegen en dan is het toch een stuk lastiger om de tekst op de voorkant van de wagen die achter de vangrail rijdt te lezen dan dat het is in je spiegeltje de tekst van de wagen achter je te lezen.