hoeveel Roepia mag je - als niet indonesiër - het land Indonesië invoeren zonder aangifte daarvan te doen ?Is dat per keer of per jaar o.d. ?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Vakantie
5.4K

Het beste antwoord

Uit bijgevoegde link:

"Local currency (Indonesian Rupiah-IDR): up to IDR 5,000,000.-, must be declared to customs.
For amounts up to IDR 100,000,000.- a form of the Central Bank should be filled out.
Amounts exceeding IDR 100,000,000.- require an approval from the Central Bank or External Affairs. Approval can be obtained from the headquarters of the Central Bank in Jakarta, local branches or Indonesian representatives abroad. Violation will result in heavy fines.

Foreign currencies: amounts exceeding the equivalent of IDR 100,000,000.- (approx. USD 11,000.-) must be declared."

Dus je mag zonder opgave Rp. 5.000.000,- het land invoeren (per persoon). Bij meer dan dat en minder dan Rp. 100.000.000,- moet je een formulier van Bank Indonesia invullen en inleveren. Boven de Rp. 100.000.000,- moet je vantevoren toestemming vragen voor import.

Buitenlandse valuta mag je eveneens tot een waarde van Rp. 100.000.000,- invoeren. Pas boven de Rp. 100.000.000,- moet je dit melden / opgeven.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nog een kleine toevoeging: dat "must be declared to customs" is in de praktijk niet nodig, vandaar mijn opmerking dat je dat niet hoeft op te geven/melden.

Andere antwoorden (1)

Alle import van IDR's moet je aangeven.
Tot 5.000.000 IDR kan dat bij de douane.
Tot 100.000.000 IDR moet je nog een extra formulier invullen.
Daarboven moet een goedkeuring van de Centrale Bank hebben.
Dat geldt voor elke keer dat je de grens overgaat.
Maar wie wil er nou Roepie's invoeren? Lijkt me slechte handel....
AWM