"Snowbirds "zijn mensen die de winter doorbrengen in Florida. Bestaat er een woord voor mensen die de winter in zuid-spanje doorbrengen?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Vakantie
1.2K

Het beste antwoord

Misschien moeten we ze "winterkoninkjes" gaan noemen?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Die noemen ze net als hier in Portugal gewoon "overwinteraars".Alleen hadden ze dit jaar niet zo veel mooi weer.

Groeten.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ha, die Patrick;

Ik heb de kreet penionado's in dit verband wel eens horen roepen, maar dat klinkt wel erg algemeen. Misschien kunnen we deze groep overwinteraars noemen naar Gé en Arie Temmes, de creaties van Van Kooten & De Bie die deze weg ook eens kozen. Ik stel dus voor om voortaan te spreken van "Temmesers'.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Hoe klinkt WINTERSPANJERS?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
"De Vliegende Ganzen" :-)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Bejaarden?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
In Andalucië noemt men deze mensen 'pensionados', omdat het vaak mensen zijn die daar genieten van een goed pensioen of daar aan het rentenieren zijn.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
het spaans kent het woord pensionado niet , dat is jubilados . heb twee jaar gewerkt in een fabriek in valencia .