Zal het Midden-Oosten ooit populair worden als vakantiebestemming?

het Midden-Oosten is druk aan het investeren in toerisme (Dubai, Abu Dabi, Qatar, Oman) maar tot op heden blijft het toerisme uit in deze regio.

Eigenlijk zijn de omstandigheden toch wel ideaal voor een relaxte vakantie: de temperatuur is ideaal (tenminste in het voorjaar en de herfst), exclusieve hotels zijn nog goed betaalbaar en er zijn genoeg faciliteiten (duiken, skieen, shoppen).

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Vakantie

Het beste antwoord

Misschien dat mensen op dit moment op zoek gaan naar betaalbare vakanties en er dan terechtkomen. Het aanbod is groot genoeg.

Over het algemeen zoeken mensen juist steeds specialere vakanties die niemand anders doet. Dan ga je niet in een volledig kunstmatige omgeving zitten, waar de hele wereld op af komt. Daarnaast speelt de andere cultuur daar zeker een rol.

Mijn overtuiging: Vakantie in rijke oliestaten zijn leuk omdat het een nieuwigheid is. Kijk maar naar Dubai waar al die rijke Hollywoodsterren een eigen eiland kopen (en daar ook weer dezelfde buren hebben als thuis).

Over 10 jaar is het "bin-there, done that" en gaan we weer over op de orde van de dag. Als dan ook de olie op is, verworden deze gebieden weer tot de woestijn die ze vroeger waren.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Als je je wilt blindstaren op wat er met petrodollars uit de grond kan gestampt worden, dan ja . Zoniet : te warm, minder cultuur als in het oude europa, te weinig restaurants, veel artificiële fun voor weingen. neen dank u wel
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Tuurlijk! Waarom niet? Mensen zullen altijd aan hun portemonee blijven denken en dat zijn nog relatief onontgonnen gebieden en dus geen penning 16 tarieven. En als er eenmaal een schaap over de dam is dan zal het zeker populairder worden dan het nu al is.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Jazeker! Ik heb begrepen dat er binnenkort survivaltochten georganiseerd zullen worden door een religieuze organisatie :-)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Israel is al 50 jaar een zeer populaire vakantiebestemming.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Naast Israel is ook Jordanie erg in opkomst. Jordanie is eigenlijk al bij alle grote touroperators te boeken, maar dat land heeft dan ook veel culturele schatten te bieden in tegenstelling tot Dubai.

Bij mijn weten wordt Egypte trouwens ook tot het Midden-Oosten gerekend en je zou kunnen zeggen dat dat wel een redelijk populaire vakantiebestemming is, zowel bij cultuurliefhebbers als bij duikers.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Denk het wel.