Welke stad of welk land raadt je aan om kerst te vieren?

Volgend jaar willen mijn man en ik even geen verplichte familie-etentjes, gewoon lekker samen weg en genieten met zijn tweeen, nu er nog geen kinderen zijn.

Zelf zitten we te denken aan steden als Praag, Londen, of landen als Schotland, Ierland of Oostenrijk. Gewoon voor een paar daagjes. Belangrijk is dat er wel wat te doen is, we hoeven niet dagenlang iets te doen te hebben, maar elkaar 4 dagen in de ogen kijken is ook niet alles...

Wie kan me adviseren?

Toegevoegd na 28 minuten:
Even een toevoeging: het liefste geen hotel, maar een klein huisje of appartement waar we zelf kunnen koken, 2 jaar geleden slechte kerstervaringen gehad... Gele vla in een donkerbruin glazen schaaltje... Niet mijn idee bij een kersttoetje...
En betaalbaar, dus max 400 euro...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vakantie
2.1K

Het beste antwoord

Praag is super..Maar ook hier in eigen land is het heerlijk met kerst in Valkenburg...Genoeg te doen daar!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat is het dat Praag super maakt? En wat is er zoal te doen in Valkenburg?

Andere antwoorden (6)

Ik ben er nooit geweest, maar mij lijkt IJsland geweldig, volgens mij is er dan zat te doen met de kerst, alleen of je budget dat kan hebben?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hmmmz, het klinkt gewelding, maar ik dacht qua prijs meer richting een weekendje weg maar dan 100 euro duurder... Ik vrees dat we met IJsland direct de zomervakantie ook kunnen schrappen, hahaha... Toch bedankt voor de tip!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is gewoon mijn droom lijkt me gewelding om met een lekker glas champagne op kerstavond is zo'n geiser te zitten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lijkt me ook niet heel onplezierig, hahaha... Heeft schoonmoeders toch mooi t nakijken...
In Keulen heb je gezellige kerstmarkten met een echte kerstsfeer, veel gluwein en sneeuw als je geluk hebt. Een voordeel is dat het lekker dichtbij is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Istanbul.!
Lekker goedkoop ook nog.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Londen staat dan wel bekend als "De Kersthoofdstad van Europa", maar ik zou persoonlijk liever een kleiner stadje kiezen. Ergens in het zuiden van Duitsland (Garmisch Partenkirchen bijvoorbeeld, mocht je daar met de jaarwisseling ook nog zijn, kun je direct live het schansspringen bekijken) of het noorden van Oostenrijk (Salzburg is leuk).
Daar heb je vaak gezellige kerstmarktjes en de kans op sneeuw is ook nog eens groot aanwezig en zeg nu zelf: Kerst in de sneeuw heeft toch echt wel wat he.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een misschien niet alledaagse bestemming maar Riga in Letland lijkt me heel mooi. De bijnaam van deze stad luid Parijs van de de Baltische staten. Binnenstad staat op de UNESCO-werelderfgoed lijst. Tal van bezienswaardigheden zijn er te vinden. Vliegticket al vanaf 131 euro, wat is snel even kan vinden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zwitserland! Mijn vriend en ik hebben toevallig ook besloten om volgend jaar geen verplicht familiegebeuren te doen maar er ook lekker tussenuit te gaan.

Zwitserland is echt een aanrader, je kijkt je ogen uit en het is niet heel ver rijden. Als je erheen gaat raad ik je wel aan om richting Interlaken te gaan. Interlaken ligt tussen 2 grote meren van Zwitserland (Centraal Zwitserland), die meren komen voort uit smeltwater uit de bergen, helderder kan het gewoon niet!!

Ik ben er afgelopen zomer geweest en als ik de tijd had ging ik nu meteen terug.

Wij zijn destijds met een tent geweest en dat doen we eigenlijk altijd. Over de kosten van appartementen/huisjes of hotels heb ik geen verstand (ik ben er nog nooit in een geweest) maar dat is een kwestie van googlen.

Echter is het eten wel vrij prijzig, met name vlees.

Succes! Ik hoop dat je iets kan vinden wat helemaal naar wens is!