Waarom zou iemand willen "reizen"?

Het leidt immers nergens heen. Je verdient er geen geld, plaatjes kun je op de computer zien en onbekende mensen kun je ook op de hoek van de straat vinden. Daarnaast heeft nederland genoeg culturen in huis waar je kennis mee kunt maken. Topografisch is de wereld overigens ook ontdekt.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Vakantie
1.5K

Het beste antwoord

Die tendens is tijdens de verlichting ontstaan. Het zou je persoon moeten vormen tot een beter mens door je geestelijke horizon te verbreden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Om je te vergapen aan andere mensen, culturen, architectuur klimaat en andere elementen die een bepaald een land zijn indentiteit geeft. Om uiteindelijk naar huis te gaan en te zeggen; Oost west thuis best.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
hoofdzakelijk het ontsnappen uit het dagelijkse leven, nieuwe dingen zien en ervaren verfrist de geest. Waar ontbijten mensen thuis nooit en op vakantie altijd? juist!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat lijkt me jouw eigen ervaring. Ik ontbijt zowel hier als op reis. Zoals ik al zij kun je in je eigen woonplaats genoeg nieuwe dingen zien, je moet er alleen op uit! en don't overdue it door op een geld, milieu en tijdverslindende reis te gaan
Ik heb deze vraag zelf in een breed, anoniem en objectief opgesteld marktonderzoek meegenomen, en het resultaat zal waarschijnlijk niet verbazen: 91% stelt voor het klimaat van de bestemming te gaan...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Iemand zou willen reizen om onderweg te zijn. Je kunt het onderweg zijn niet ervaren als je op dezelfde plek blijft. Het maakt niet uit waar de reis heen gaat, het gaat om het onderweg zijn. Deze drang kan komen uit ongerief over de plek waar iemand normaliter is, ofwel vluchtgedrag van je omgeving of jezelf.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als je reist ervaar je het aan den lijve. Als je een berg op een plaatje ziet kun je geen inschatting maken van hoe hoog die berg werkelijk is. Als je er vlakbij staat kun je dat wel.
Als ik moet kiezen waar ik wil zwemmen zou ik eerder voor helder water kiezen dan het vieze water waar we hier in ron dobberen.
Nederland heeft inderdaad veel culturen maar als ik hier mensen ontmoet is dat niet in hun 'landcultuur'maar grotendeels aangepast aan de Nederlandse cultuur. Dus verschillende redenen om te reizen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Reizen is je horizon verruimen, wegstappen uit je cocoontje, je kleine hebbedingen ,afstand nemen van kleingeestigheden, je open stellen voor andere mensen. reizen is als zwemmen op een hete zomerdag.