hoe kom ik te weten hoeveel sneeuw er in Kassel Duitsland ligt?

Als ik op internet zoek, kom ik alleen terecht op website mbt wintersport, maar Kassel (dichtbij Göttingen) is geen wintersportgebied, en ik kan geen enkele website vinden waarop dit te zien is. Wij willen dit weten omdat we dit weekend daar misschien naar toe moeten, maar als er veel sneeuw ligt gaan we niet...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vakantie
1.8K

Het beste antwoord

Hier kom je een beetje in de buurt. Deze pagina is echter voornamelijk gericht op de skibaarheid, dus op de sneeuwhoogte in de bergen.

Toegevoegd na 43 seconden:
Klik rechts op het pijltje bij Unterseite om de andere sub-pagina's te zien.

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik heb een tweede Bron toegevoegd. Daar vind je de verkeersinformatie voor Hessen (da's de deelstaat waarin Kassel ligt).

Op die pagina wordt, indien van toepassing, gewaarschuwd voor sneeuw op de wegen.

Toegevoegd na 6 minuten:
Nog een tip: heb je winterbanden? In Duitsland is het verplicht de auto aan te passen aan de te verwachten weersomstandigheden.

Als jij op zomerbandjes rijdt en je raakt betrokken bij een ongeval, dan ben je wettelijk *altijd* aansprakelijk voor minimaal 50% van de schade. Dat geldt zelfs wanneer het ongeval geheel buiten jouw schuld plaatsvond, dus wanneer de ander 100% fout zat.

Je kunt winterbanden ook huren.

Lukt dat niet, dan zijn er goede treinverbindingen vanuit Nederland naar Kassel. Zie derde Bron, of de vierde Bron (vind ik persoonlijk gebruikersvriendelijker).
Cryofiel
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bel naar het Hauptbahnhof en vraag hoe laat de volgende trein vertrekt en als je ze toch aan de lijn hebt, vraag dan meteen hoeveel sneeuw er ligt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Veel leuker is om een webcam op te zoeken in Kassel.
Er staan er zat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
kun jij dan zien hoe hoog de sneeuw ligt, wat was de vraag toch...
Of er nu sneeuw ligt is te betwijfelen. Voor de komende twee weken verwachten ze er ook geen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Leuke site, maar het geeft niet aan, of er sneeuw ligt. Ik heb voor de gein even gekeken naar MÜnchen, waar mijn zusje woont, en daar ligt 30 cm, en dat is niet te zien....
Hier heb je link met webcam van Kassel kan je zien hoeveel sneeuw er op dit moment ligt.

http://www.world-cams.be/pages/external.php?wid=3395

Toegevoegd na 8 minuten:
Hier heb je nog meer div cam's over Kassel.

Succes.!

http://www.kassel-calden.de/live/webcam/webcam_ne.htm