Welk Canarisch Eiland heeft in januari het beste klimaat (zon en temperatuur)?

We gaan in januari met twee kleine kinderen naar de Canarische Eilanden. Vanwege de verschillende verhalen die we horen is het lastig kiezen welk eiland.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vakantie
13.9K

Het beste antwoord

Ik zou kiezen voor Gran Canaria of Tenerife. Welke van de twee maakt niet echt uit. Het is daar de eeuwigdurende lente, alhoewel het ook wel eens kan regenen natuurlijk.
De temperatuur is altijd goed. Lanzarote is vulkanisch en mindere toeristisch. La Palma is meer een wandeleiland maar ook rustiger en zwarte (vulkaan) stranden. De mooiste stranden heeft Fuerteventura, maar het best op
toeirsten en kinderen voorbereid zijn toch zeker Tenerife en Gran Canaria. Tenerife is iets bergachtiger, erg mooi.
Mijn (lichte) voorkeur gaat toch uit naar Gran Canaria.
Kijk ook eens op www.zoover.nl voor je het hotel boekt.
Je kunt dan reiservaringen van andere mensen lezen over het hotel en de omgeving en ook de kindvriendelijkheid van beide beoordelen.

Veel plezier.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedankt voor de uitgebreide toelichting! Het is Tenerife geworden omdat we hier de beste aanbieding op dit moment konden vinden.

Andere antwoorden (6)

Ik ben zelf al een paar keer in januari op Gran Canaria geweest en het weer heeft nog steeds altijd meegezeten.
Misschien is het geluk, maar ik zou er zo weer heengaan in januari als het kon.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tenerife is in Januari meestal er goed toeven!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb familie op Fuerteventura wonen.
Altijd lekker weer. misschien 3 of 4 keer regen per jaar
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kijk deze link eens

http://www.winterzon.net/canarische-eilanden.htm
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wij hebben vaak voor Cran Canaria gekozen en hebben er atltijd topweer gehad. We zaten in Playa del Ingles. Soms kan er wel eens veel wind staan en gaan dan naar Puerto Mogan heel klein plaatsje, met de boot er na toe, en ook helemaal top.

Cran Canaria is vrij groot en je kan er verschillende kanten op. En hier is in de avonden ook vreselijk veel te doen. Er zijn ook eilanden die behoorlijk klein zijn en hierdoor minder is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ga voor Gran Canaria of Tenerife en dan de zuidkant. Het noorden van deze eilanden is koler, grijzer en natter wat je vooral in de wintermaanden merkt.