Waarom is spul uit de minibar zoveel duurder dan spul via roomservice?

Zit nu in Mexico en zie in de minibar prijslijst dat een biertje bijna twee keer zo duur is als een biertje via roomservice. Waarom zou dat zijn? Roomservice is bezorging op verzoek, terwijl de minibar gewoon bijgevuld wordt als de kamers schoon gemaakt worden.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vakantie
1.6K

Antwoorden (3)

Dat is om meer geld te kunnen verdienen. Mensen die op hun hotelkamer zijn en niet naar de bar willen lopen of willen wachten tot de roomservice er is (of wanneer deze er bv 's nachts niet is) kunnen op die manier toch onmiddellijk op hun wenken bediend worden. Blijkbaar is die behoefte er, dus wordt daar gebruik van gemaakt door hotels.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat ze hopen dat je het uit gemakzucht toch wel pakt! Meeste mensen kijke helemaal niet naar de prijs, maar ja, wij zijn Hollanders!

Fijne vakantie/verblijf...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit valt dus onder roomservice, en voor deze service betaal je dus voor. Je hoeft niet naar beneden te lopen maar heb je eigen bar in je kamer. Bij gebruik zullen ze deze ook automatisch aanvullen.
En hier worden kosten voor berekend, en hebben ze winst.
Om het dus vriendelijk te zeggen jij hebt er gemak van en hun de winst.

Je kan het eruit halen en je eigen spullen kopen en erin zetten. Maar zal dan naar de winkel moeten lopen.