Ik ben van plan om van 5 juli tot 21 juli naar Phuket te gaan. Hoe is het klimaat dan? Wie heeft ervaring met Phuket in Juli??

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vakantie
1.2K

Antwoorden (5)

Ik heb geen eigen ervaring, maar dit vond ik voor je op het web:

"The hottest time is from April through May (see photo galleries: April in Phuket) , with temperatures ranging from 80F to 95F (27C to 36C). There are frequent short heavy thundery showers, offering welcome relief from the temperature and humidity. The Thai New Year occurs (Songkran Festival) on April 13th and everyone sprinkles (or throws) cool water on each other. No wonder!

Locals enjoy June, July and August (see photo galleries: June and August in Phuket) since the weather is usually fine and our favourite haunts remain uncrowded. The usual pattern is brief but heavy showers, with plenty of sunshine between downpours. Everything is a little less expensive at this time of year, as well. Temperatures range between 70F and 90F (20C to 33C)."

Ik hoop dat je Engels begrijpt. Anders wil ik of iemand anders het vast voor je vertalen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Benauwd en warm. Maar vooral benauwd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het beste wat je kan doen is NIET naar Phuket gaan. Het is een verschrikkelijk eiland met veel dikke Duitse taxichauffers en metselaars (ik heb niets tegen de beroepsgroepen) die de heledag bier zuipen met een del aan hun arm, maar om 10 uur 's avonds te dronken zijn om nog iets te doen met dat meisje. Een verschrikkelijk oord en zonde van jouw geld. Dan is Tunesia etc niet duurder, minder vliegen , en evenveel zon zand en zee.
Phuket is vergelijkbaar met Costa Brave, maar daar is het de Engelse jeugd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het weer daar is in principe altijd goed, regenperiode of niet.Dus qua periode maakt het niet zoveel uit wanneer je gaat, het zal er nooit iedere dag en de gehele dag regenen maar vaak zijn het korte buitjes.
Ben er nu 2 keer geweest dus zal je wel adviseren niet 2 weken in Phuket te blijven maar tis goed te doen daar om met bootjes naar verschillende eilanden te gaan op te verblijven voor een paar dagen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Juli is midden in de moessonperiode. Ongeveer tweederde van de dagen regen, meestal in de vorm van een flinke bui van 1 tot 2 uur aan het einde van de dag. Luchtvochtigheid schiet ook omhoog.