Hoeveel geld heb je nodig voor een rondreis van 30 dagen door de verenigde staten?

Ik ga volgend jaar 30 dagen door de verenigde staten reizen. Ik ga deze reis doen:
San francisco (+yosemite park) - Las vegas (+Grand canyon) - Los Angeles - New York.
(Mijn vlucht moet via new york terug, omdat ik 9 weken op een summercamp werk voor deze 30 dagen en via daar krijg ik een retourvlucht Londen-NewYork)

Heeft iemand ervaring met soortgelijke reis, of gewoon een maand lang gereist door de usa. Hoeveel geld is ongeveer nodig voor zo'n reis.
Of iemand gewoon een idee van hoeveel je hieraan kwijt gaat zijn?
(Ik overnacht in goedkope hostels, en niet in dure hotels)

Oh. Ik heb geen rijbewijs (ik ben ook pas net 18 als ik ga) en ga dus via binnenlandse vluchten van plaats naar plaats (de kosten daarvan zullen ongeveer 400/450 dollar zijn, maar die kan je buitenbeschouwing laten).
Een auto huren zal ik dus ook niet doen, want ik mag er niet in rijden.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vakantie
2.4K

Het beste antwoord

De eerste twee antwoorden komen qua bedrag misschien een aardig eind in de buurt, maar het hangt écht van je uitgavenpatroon af, waar wij geen zicht op hebben.

Hostels zijn niet al te duur en eten en drinken is ook redelijk betaalbaar als je een beetje oplet.
Wat je niet moet vergeten is dat bij alle prijzen in restaurants e.d. je inderdaad niet alleen nog de fooi moet berekenen, maar ook de state-tax. (Zie eerste link.)

Openbaar vervoer is over het algemeen goed geregeld en ook redelijk betaalbaar. (Zie tweede link.)
Vergis je echter niet in de reisafstanden/reistijden!

De toegangsprijzen voor de parken vallen best wel mee, ongeveer 10 á 20 dollar. (Zie tweede link)
(redelijk betaalbaar overnachten in de parken is ook een mogelijkheid.)
Let wel op de kosten de je moet maken om van SF naar Yosemite te reizen. Hier zijn heel veel prijsverschillen in!

Wij hebben inmiddels 7 rondreizen gemaakt, weliswaar 6 met een motorhome en één per auto, maar hebben redelijk wat kennis(sen) en ervaring opgedaan op het gebied van reizen en overnachten.
Ik stuur je hierbij even een PB met de link naar onze site, daar staan veel ervaringen, foto's en ideeën.

Nog één tip: plaats je vragen in de diverse nieuwsgroepen.
Wij hebben daar heel veel info vandaan ontvangen en er zelfs vrienden aan overgehouden waar we nu nog steeds contact mee hebben! :-)

Veel plezier met de voorbereiding en je reis!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Zo'n $2500.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja. Maar idioot hard op en neer gaat ie niet.
Meestal kun je het goedkoopste buiten je hotels ontbijten, zeker in de grote steden. Ze blijven koffie/thee nagieten tot het je oren uitkomt, dus voor 5 dollar (incl tip) kom je een heel eind. Daar moet je toch rekening mee houden : bij alles wat je eet (niet afhaal, natuurlijk...) moet je 15% tip erbij tellen. Tussen de middag kan je ergens een sandwich halen, en avondeten kan je natuurlijk duur maken, maar het hoeft niet. Als je iets kleins bestelt, en je eet lekker veel van de saladbar, kom je een heel eind. (Zo'n saladbar is eigenlijk een soort koud buffet, met bijv, ook aardappelsalade, macaroni-salade, eieren, tomaten ed, cottage cheese.....met een saladbar en bijv een gepofte aardappel ben ik helemaal uitgegeten....). Dus als je een beetje handig bent, kan je met 40-50 dollar per dag gevoederd zijn. Toegangsprijzen van Yosemite Park of Grand Canyon kan je volgens mij wel op het internet vinden, en ook, wat voor tour-mogelijkheden er zijn.
In LA is het bezoeken van de filmstudio heel erg aan te raden, de tocht langs de huizen van de filmsterren is eigenlijk niets aan : je busje stopt bij een hek met hoge bomen erachter en een klein stukje dak, en daar woont er dan eentje, door naar het volgende hek.

Veel plezier met het plannen van je trip, en vooral ook in het summercamp!!! Je houd er vast hele leuke vrienden aan over, en misschien hebben zij ook nog veel ideëen en tips voor je rondreis !!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ik kijk naar mijn vakantie 10 jaar terug in Miami Beach is mij opgevallen dat de VS helemaal niet zo duur is als men suggereerde. Dus als je weet wat je in 30 dagen in Nederland zou uitgeven in een vergelijkbare situatie dan weet je ook wat je in de VS nodig hebt...

Maar waarom plan je, je rondreis niet virtueel via een website van een reisbureau? Want dan weet je ook wat je ongeveer zou moeten hebben. En je kunt er vanuit gaan dat je daar ter plekke veel goedkoper uit bent...

Ik denk dat je met alle extra's erbij aan 2000 euro genoeg hebt. En dit dan in dollars meenemen natuurlijk...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik drink bijna geen koffie, dus dat is dan nu wel weer handig :)
En bedankt voor je tip over pinautomaten! Ik vroeg me namelijk ook al af hoe dat met pinnen zou zitten! Ik denk dat ik misschien een creditcard aanvraag, maar ik weet niet echt hoe handig dat zou zijn ofzo dus ik zie nog wel hoe ik dat ga doen.
Denk aan Greyhound bussen,
vergeet ook de 15% bedieningsgeld niet (anders krijg je minimaal kwade gezichten)
Ik denk dat je eerst moet opschrijven wat je doet, want ik ben wel eens US$ 27000 kwijt geweest tijdens een maandje USA

Toegevoegd na 1 minuut:
'wat je doet' m/z 'wat je wil doen'
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb over de greyhound bussen nogal slechte verhalen gelezen. Dat deze vol criminelen zitten en dat er via de grehound veel drugs gesmokkelt worden omdat bagage niet gecontroleert wordt en je hoeft ook je id niet te laten zien ofzo.
Daarom werd veel aangeraden binnenlandse vluchten te doen.
Ook zijn de bussen niet veel goedkoper dan binnenlandse vluchten volgens mij. Bijvoorbeeld de vlucht San Francisco - Las Vegas is rond de $75, en met de bus betaal je ook rond de 60/70 dollar volgens de site, daarom heb ik besloten om toch voor de vluchten te gaan denk ik. Dat ik alles moet opschrijven is een goede tip, bedankt!! Dat ga ik zeker doen! Dan heb ik ook meer een idee van wat ik kwijt ben. Ik vind het heel lastig qua eten enzo wat je uitgaven zijn, want ik heb ook nog nooit eerder zo'n soort reis gemaakt.
ik heb in 1997 (!) een maand door de VS getrokken met backpack. Totaal 500 USD zonder reiskosten betaald. Vooraf had ik een treinpas gekocht die in Canada beduidend voordeliger was dan in de VS bij het loket. Dit is de moeite waard van het uitzoeken.

Voordelig zijn degreyhound bussen, die vrijwewl overal naartoe gaan. De stations liggen vaak op rotplekken in de stad, dus kijk uit op welk moment vand e dag je vertrekt / aankomt.

Veel plezier!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je meerdere nationale parken gaat bezoeken, kun je een pas kopen waardoor je goedkoper uit bent, kijk even op:

http://www.nps.gov/index.htm