Ben je ooit op vakantie geweest en heb je toen overwogen (en misschien besloten) om daar te blijven?

Misschien heb je weleens gehad dat je bijv. in China op vakantie was en tijdens je verblijf daar serieus overwoog om daar te blijven te wonen en een nieuw leven op te bouwen..
heb je zoiets weleens gehad? en zo ja waneer, waar en hoe?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vakantie
1.3K

Antwoorden (16)

Elk jaar weer... Polen, Slowakije, Tsjechië, Letland, Litouwen als die oostblok-landen waar ik ben geweest...
Maarja je laat zoveel achter hè... en de salarissen zijn daar ook minder.. Dus voorlopig nog maar ff wachten..
Maar de natuur enzo is er zo mooi...
Wieweet ooit!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nooit echt serieus, maar weleens in Turkije fantasieën gehad over hoe het zou zijn om daar te blijven!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja. Toen ik jong(er) was, was ik op vakantie in Spaans Baskenland. Het was er fantastisch. Ik ben daar later gaan wonen en werken en ben er ook getrouwd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
lijkt me wel relaxed om in zeeland te wonen..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja was twee jaar terug naar Puerto Plata geweest Dominicaanse Republiek.
Clubhotel Riu Bachata het was gewoon of als ik in paradijs was. Maar jah uiteindelijk blijven zulke plaatsen voor altijd als vakantie bestemming.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou mijn eigen landje met al zijn kneuterigheid en gezelligheid niet willen missen, maar we gaan vaker naar Canada en dan zou mijn man zo emigreren. Het is dat ik niet wil, maar anders hadden we daar gewoond.
14 jaar geleden
Ik heb een aantal keer serieus overwogen om op Mallorca te blijven. Maar de laatste keer dat ik dat overwogen heb is al weer 8 jaar terug. Daarbij komt dat ik inmiddels de leeftijd ben ontgroeid van het iedere avond willen uitgaan...

Maar er komt zeer zeker een moment dat ik naar zuidelijker oorden vertrek...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben al 30 keer in hongarije geweest,en als het aan mij ligt dan ga ik daar binnenkort voorgoed naar toe.
ook omdat mijn vrouw daar vandaan komt en ik daar ontzettend veel bekenden heb zitten,en de prachtige natuur,en het toch veel betere klimaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, zo ongeveer elke vakantie ; maakt niet eens echt uit waarheen (okee, behalve België, daar zou ik echt niet dood gevonden willen worden - alleen maar nare ervaringen met dat land), maar de hele vakantiesfeer enzo maken gewoon dat je er wel altijd zou willen blijven.

Er zijn wel plaatsen waar ik echt nog iets serieuzer denk ; jongens, hier voel ik me beter thuis dan thuis of althans, dan in Nederland. Gewoon door de aard van het land, de mensen. Nou is het allemaal vrij veilig en niet echt heel avontuurlijk en al helemaal geen kwestie van een nieuw leven opbouwen, maar om en rond deze kerst ga ik Nederland inderdaad verlaten. Heerlijk ; kan niet wachten !!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb dat heel erg sterk gehad met Nieuw-Zeeland. Het land is fantastisch, de bevolking supervriendelijk, goede voorzieningen. Ik zou me er zo vestigen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inderdaad! Ware het niet dat dan al het andere errug ver weg is...
yup; heb vervolgens 2 jaar in Australie gewoont. Terug gekomen omdat allerlei voorwaarden in west-europa toch beter zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik hoef niet eens op vakantie te gaan om te besluiten om te blijven, dat kan ik ook thuis...

Ik heb dat nog nooit gehad, ik was op vakantie ook altijd al thuis...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben 96. 98, 06 en 2x in 2009 op Bonaire geweest, als ik de financiële middelen had en de lef om alles achter te laten dan ging ik daar wonen en werken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Na jaren achtereen naar verschillende landen op vakantie te zijn geweest,besloot ik eens wat verder weg te gaan...bali zou het worden.
Toen ik na een lange vlucht uit het vliegtuig stapte,was het gevoel wat me trof overweldigend....het voelde of ik thuis kwam,de geur,de mensen de geluiden,alles kwam me zo bekend voor,terwijl ik er als geboren en getogen nederlander nog nooit geweest was.
Na 6 weken moest ik weer terug,en heb het daarna 6 maanden in nederland uitgehouden...ontslag genomen en ondanks alle goedbedoelde waarschuwingen van familie en vrienden een enkele reis bali geboekt.
2 jaar heb ik er gewoond (wel om de 60 dagen even naar singapore i.v.m visum)..heb er mijn huidige vrouw leren kennen(balinese) en inmiddels hebben we 2 gezonde boys.
We wonen nu weer in nederland,dit i.v.m de betere voorzieningen voor onze kinderen,maar ik weet wel waar ik mijn oude dag ga doorbrengen:)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
beslist niet misschien wel om de cultuur en om alle toeristen en zwembaden en hotels maar neem nou spanje wat moet je allemaal wel niet achterlaten????

je familie, je huis, je vrienden, je studie, je werk, je moet daar talen leren, je moet nieuw werk zoeken en je moet de taal nog leren, en hoe zit het met het pinnen van je bank en het verkopen van je huis???
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
pinnen bij je bank??..denk je dat nederland het enige land is met pin automaten?
hahaha elke vakantie weer. Maar eerlijk gezegt denk ik dat de charme er toch na een tijd weer vanaf gaat