Wat betekenen die blauwe ronde bordjes op de autoweg tussen Bordeaux en de Spaanse grens?

Ik rijd die Franse autoweg regelmatig. Op de middenberm, aan de linkerkant dus, staan op sommige stukken van die blauwe rondjes. Ze zijn niet zo groot, ik schat een cm of 10 doorsnee. Ik vraag me al járen af wat die bordjes te betekenen hebben.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vakantie
1.4K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
niks ... er staat niks op. Anders zou ik misschien begrijpen wat ze te betekenen hebben. Het zijn gewoon kale, blauwe rondjes en ze staan vrij dicht op elkaar honderden meters lang. En dan opeens weer een stuk niet.

Het beste antwoord

Deze bordjes helpen het voorkomen van verblinding door verlichting van tegenliggers! Vaak is de vangrail zelf niet te laag om dit probleem genoeg te verhelpen, zeker als er enigsinds glooiing in de weg zit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik kan 2 blauwe ronde bordjes vinden.

Einde van de aangegeven verplichting F 25B
Andere verplichtingen kunnen op het bord worden aangegeven F24 B.

Ik heb gekeken onder google frankrijk verkeersborden en dan bij autorij-instructie.

Misschien dat het deze zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee, het zijn niet echt verkeersborden. Ze geven niks aan, er staat niks op. Het zijn hele stukken met allemaal blauwe theeschoteltjes (daar lijken ze op) achterelkaar. Ik heb geprobeerd op de franse google er een afbeelding van te vinden. Mocht niemand het antwoord weten dan maak ik de volgende keer een foto en probeer ik het hier nog eens.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inderdaad is een goed idee, of eens navraag doen bij de ANWB.