help waar moeten we heen

we willen volgende week zondag 1 novmeber voor een paar dagen gaan skien
maar we weten niet waarheen
welke gebieden hebben de meeste pistes open zijn dat de gletschers zoals zermatt of hintertux?
of zijn er al gewone gebieden die al hun deuren hebben geopend?
waar zou ik heen gaan?

bedankt alvast

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vakantie
1.3K

Antwoorden (7)

Val Thorens in Frankrijk, en Saas Fee in Zwitserland zijn redelijk sneeuwzeker, en hebben veel al open in November.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als geld niet de bottelnek is, zou ik je Lillehammer in Noorwegen kunnen aanraden. Het olympische skigebied is erg fijn. Huisjes zijn te huren praktisch op de piste. Je hebt wel vervoer van het vliegveld (Oslo) naar de piste nodig (ongeveer 2 uur rijden). Het is niet groot, maar wel super mooi aangelegd, brede pistes, goeie liften, aardige mensen en bijna altijd super goeie sneeuw. En de reis valt mee: vanaf schiphol anderhalf uur vliegen en 2 uur rijden.

Alcohol is wel duur in Noorwegen. )-:

Busreizen naar Duitsland en Oostenrijk zijn erg goedkoop. Sneeuwzekerheid is dan wel een issue, maar als je kort van te voren boekt, heb je daar natuurlijk wel grip op. De reis is een stuk langer, wat je rendement van een weekendje natuurlijk wel fors naar beneden haalt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is minder hoog, maar een heel stuk noordelijker. Ik dacht dat ik er 2 jaar geleden ook in November was, maar even op de site gekeken van het ski gebied waar ik geweest ben, die gaan pas op 5 december open. Mijn excuses... S-:
Oostenrijk heeft een paar zomerskigebieden zoals Hintertux (die noem je al), maar ook in Kaprun kun je op de Kitzsteinhorn altijd skiën.
paulus811
14 jaar geleden
Snowworld in zoetermeer ^^
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens google is Schladming in Oostenrijk nu open, heel veel skigebieden gaan pas later open.

Als aanrader zou ik Mauterndorf geven, betaalbaar, goed eten, en in het hoogseizoen geen amper wachtrijen. Maar deze gaat pas per 1 december open.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Loop eens langs een reisbureau of nog beter ga er naar binnen! Zij kunnen je vast wel vertellen welke ski oorden al van dat witte spul hebben liggen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wij zijn verleden jaar half november naar Hintertux geweest om te skieen, zeker een aanrader. Prachtige brede pistes, mooi uitzicht. Schitterend gewoon :)