Wie weet bij welke instelling je moet zijn om geld terug te krijgen wanneer je een ongeluk krijgt, in coma was, en je vliegticket verloopt?

Transavia zegt: ga naar je reisverzekering. Reisverzekering zegt: je bent niet op reis.

Toegevoegd na 5 uur:
Bedankt voor al jullie reakties.
Mijn zus weet niet niet meer zeker of ze , on line, een annuleringsverzekering heeft afgesloten. Hoe kom je daar achter? En, is er niet zoiets als een calamiteitenfonds of zo? Het klikken en boeken op internet gaat zo snel dat je soms niet meer weet welke beslissing je hebt genomen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vakantie
1K

Antwoorden (6)

Ik vrees dat je reisverzekering gelijk heeft.
Je hebt blijkbaar geen annuleringsverzekering afgesloten.
Als je ziek wordt vóór het op reis gaan, kun je daar je reisverzekering niet op aanspreken.
AWM
14 jaar geleden
duidelijk iets voor de anuleringsverzekering als je die hebt afgesloten
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb zo ongeveer hetzelfde meegemaakt, een jaar of 5 geleden. (Kreeg 2 dagen voor vertrek naar Nepal een ernstig ongeluk).
Ik had een Annulleringsverzekering, en kreeg voor zowel mezelf als mijn partner keurig alles terug.
Heb je geen annuleringsverzekering afgesloten, dan krijg je niks terug, helaas.
Dat is het risico dat je zelf bent aangegaan toen je nog gezond was en de reis boekte.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat geld kun je alleen terug krijgen,als je een annuleringsverzekering hebt afgesloten.
Transavia noch reisverzekering hebben hier iets mee van doen! Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit valt inderdaad niet onder de reisverzekering. De reisverzekering gaat pas in als je echt op reis bent.

Deze situatie zou onder een annuleringsverzekering gedekt zijn (als deze is afgesloten). Daarom is het zo belangrijk om (zeker als je online boekt) goed op te letten wat je wel en niet aanklikt.

Het calamiteitenfonds is alleen maar van toepassing als de reisorganisatie failliet gaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ze een verzekering tegelijk bij het boeken heeft afgesloten, dan moet 't in de bevesting van die gegevens staan.
Staan daar wel bedragen, maar niets over een verzekering, dan heeft ze niet tegelijk bij het boeken de verzekering afgesloten.
Op zich kan 't namelijk ook nog binnen 2 weken na het boeken, dus ze zou gedacht kunnen hebben dat bij haar favoriete verzekering zelf nog te kunnen doen, als de reismaatschappij een andere maatschappij gebruikt.

ALS ze een annuleringsverzekering heeft, dan IS er of in de mailbox, of tussen de post, een bevestiging van geweest.

Als ze bijv. online iets geboekt heeft, heeft ze een mail met bevestiging van alle gegevens ontvangen.
Daar staat bijv. vlucht naar bestemming, bedrag x
reisverzekering, bedrag x
annuleringsverzekering, bedrag x
toeslagen, bedrag x
totaal: bedrag x

Heb je al die gegevens, maar wordt er tussen de bedragen niets vermeld van een annuleringsverzekering, dan heeft ze die niet tegelijk op dat moment afgesloten.

Een andere manier dan dat het tussen de post of tussen haar mails moet staan, die zou ik niet weten.
Wellicht weet iemand met meer verstand van verzekeringen dat wel. (en mogelijk moet je daar even een nieuwe GV vraag van maken, dan valt die meer op dan nu.)

Ze zullen dat bij de ziektekostenverzekeringsmaatschappij toch wel vaker meegemaakt hebben? Het lijkt me dat die je ook moeten kunnen informeren hoe je erachter kunt komen of ze die ann.verz. had.

Verzekeringen werken onderling extreem veel samen, dus ongetwijfeld zal er een manier zijn erachter te komen.

Verzekeringen zijn stuk voor stuk taaie kolossen die geen van alle staan te springen om je te helpen, leerde ervaring me. Honderden keren sturen ze je van kastjes naar muren. Maar een andere dag of uur terugbellen, wil nog wel eens helpen. Opeens heb je dan een welwillender man/vrouw aan de lijn die meer voor je kan/wil doen.

En begin dan bij haar ziektekostenverzekeringsmaatschappij. Dat is niet de aangewezen verzekering, maar wel om te vragen waar je dan wél moet zoeken.