Stop-over Kuala Lumpur van ± 9 uur. Wat te doen?

Ik vlieg komende vrijdag met mijn gezin naar Bali en heb een stop-over van ongeveer 9 uur op Kuala Lumpur. Zijn er tips om wat te gaan doen in die tijd. Ik denk bijvoorbeeld aan de Petronas Towers.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vakantie
1.1K

Het beste antwoord

Petronas Towers kun je bekijken vanaf de grond. Om er in te mogen moet je reserveren.

Er is een grote uitzichtstoren - ik weet niet meer hoe die heet. Is een goed punt om even langs te wippen.

Toen wij daar een tussenstop hadden, zijn we met de bus de stad in gegaan, omdat we dachten dat dat goedkoper was dan de taxi. Toen we uit die uitzichtstoren kwamen, bleek een taxi ons naar het vliegveld te willen brengen voor de prijs van vier buskaartjes (we waren met ons vieren).

Dus tip: kijk wat een buskaartje nu kost, doe die prijs keer vier, en geef dat uit aan de taxi. Da's comfortabeler en sneller, en je weet dat je niet wordt opgelicht. Een busreis in een ver land is meestal juist leuk, maar een tussen het vliegveld en Kuala Lumpur is het niet bijzonder.

Houd er wel rekening mee dat je na zo'n lange reis, plus tijdverschil, plus temperatuurverschil, wel eens te moe kunt zijn om van de stad te genieten. In dat geval kun je bij het vliegveld per uur slaapcabines huren.

Toegevoegd na 45 seconden:
Als je geen kleien kinderen meehebt, is die uitzichtstoren op loopafstand van de Petronas Towers.

Toegevoegd na 16 uur:
Oeps, grappige verschrijving -- kleien --> kleine
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Boekje lezen, spelletjes doen....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vraag de balie van jouw maatschappij - zal wel MA zijn - in KL of ze een toeroperator kunnen aanbevelen om je met een busje iets van de stad te laten zien.

Als de kinderen te jong of te moe zijn, dan kun je ook een kamer in het airporthotel huren en lekker een uurtje slapen en daarna wassen, waardoor je fris op Bali aankomt: je moet daarna nog zo'n 2.5 uur vliegen.

De kinderen kun je niet aandoen om op de airport rond te hangen.

Toegevoegd na 48 seconden:
'een uurtje' moet zijn 'een uurtje of wat'
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is zo, maar afhankelijk van hoe oud en sterk jouw kinderen zijn. Jij zelf zal toch niet kunnen slapen. Het vervelende is, bedacht toen ik bovenstaande antwoord schreef, dat je jouw kinderen zeker niet alleen zal willen laten. Moeilijk allemaal.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ze kunnen, dan hup met het stel, een taxi in of met een busje. In Singapore is dat allemaal uitstekend geregeld. Probeer wel voor het instappen in bad te gaan. Misschien dan toch ook maar een kamer huren .
Waarom heeft u het reisschema niet van te voren bekeken,dan had u dat moeten zien.maar gebeurt is gebeurt,op het vliegveld van kuala lumpur is slaap gelegenheid .kijk even hoe dat werkt en laat uw reisburo voor een kamer zorgen,ga niet naar de stad want dat is nog een één uur Rijden excl file.maar er zijn winkeltjes zat en met het treintje heen en weer kan ook. Maar had van te voren even gekeken er zijn beteren verbindingen ,ik weet niet met wie u vliegt .maar bel de reis organisatie op ,nu in deze rustige tijd moet het beter kunnen.probeer om teboeken,bel de vliegtuig maatschappij en vertel het probleem dan moet het lukken,maar voortaan beter op en laat het goed uitleggen,want 9 uur is erg lang.
gr FRED