Waarom voelen vrouwen zich zo bedreigd als ze bijvoorbeeld naar Tunesie op vakantie gaan. Terwijl de angst niet gerechtvaardigd is.

Mannen kunnen opdringerig zijn om dingen te verkopen. Als je ze op een vriendelijke manier afwimpeld en je roept een keer "sucran" dan is het goed.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vakantie
3K

Het beste antwoord

Ik ben in heel wat landen geweest, en kan daardoor wel wat vergelijken hoe mannen van andere culturen zich gedragen ten aanzien van vrouwen. Ik kan helaas niet anders dan beamen dat de mannen in islamitische landen (Marokko, Egypte, Indonesië) het opdringerigste ten aanzien van mijn blonde vriendin waren. Ik merkte dat vrouwen in de boeddhistische regio het meest respectvol worden behandeld, meer zelfs dan in ons eigen westen. In het enorme China hebben we zelfs uitsluitend positieve ervaringen gehad met de lieve bevolking. Ook prima ervaringen in Nepal en Thailand. Iets mindere ervaring in India gehad van een Sikh, geen van hindoestanen. De minst vriendelijke, norse en botte mensen kwamen we in Israel tegen, hoewel er in ons eigen land daar ook heel veel van rondlopen.

Maar goed, dat zijn slechts persoonlijke ervaringen. Het is maar wie je tegenkomt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Dit is ook mijn ervaring alleen in andere landen.
Dit verschijnsel gaat gepaard met de angst voor het onbekende. En dat veel vrouwen zich in vreemde situaties kwetsbaarder kunnen voelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mij lijkt niet dat je op vakantie gaat als je je bedreigt voelt. Ik kan me daar weinig van voorstellen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb de ervaring, dat dit onbehaaglijke gevoel voor een deel komt, omdat mannen niet naar je gezicht kijken als ze je ontmoeten of zien lopen, maar naar het gedeelte tussen (laten we maar zeggen...) schouder en dijbenen. Ik ben echt niet gebouwd als Pamela, maar ook al was ik bedekkend gekleed - die starende blikken voelden niet goed - een gevoel van ontmenseling, van alleen-maar-een-lichaam-zijn. Niet prettig.
Niet dat ik bang was in dat soort situaties - meer dat je je ongeneerd bekeken voelde, een soort wild, dat vrijgegeven was voor de jacht. Daarbij komt dat de persoonlijke zone bij arabische mensen veel kleiner is dan bij westeuropeese mensen, dus dat heel dichtbij je staan voelde ook al onbehaaglijk, al beredeneerde ik dit, omdat ik dat van die persoonlijke zone wéét. Toch niet prettig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik schreef : bedekkende kleding, dus daar bedoel ik mee : lange mouwen, wijde blouses, wijde broeken of lange rokken - maar blauwe ogen en lichtbruin haar waren dus toch al reden genoeg om te 'staren'...., wat ik persoonlijk dus niet zo prettig vind.
Tunesische mannen zijn zeer handtastelijk naar buitenlandse, vooral blonde vrouwen! Het is zelf zo erg dat je als vrouw daar niet alleen de zee in kunt, omdat de mannen daar gewoon naar je toekomen en aan je gaan zitten. Heb dit van meerdere vrouwen gehoord die het hebben meegemaakt.