Reis met klein kindje! Camper of auto?

Half november vertrekken wij voor 6 weken naar Australie (ik, mijn man en ons zoontje van 2,5). We hebben gekozen voor de route Cairns - Sydney.
We twijfelen of we gaan reizen per camper of per auto. We hebben een camper gevonden (budget HiTop) bij Australia Campers.
Heeft iemand ervaring met deze maatschappij? Voordeel van deze camper is dat hij compact is en dus makkelijk te bereiden.
Maar, we willen ook graag in cabins/lodges slapen. Alleen weet ik niet wat hiervoor het aanbod is in Australie.....

Graag jullie tips/hulp!

Groeten
Lieke

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vakantie
1.6K

Antwoorden (4)

Ik heb geen ervaring met de maatschappij die de camper verhuurd, maar zou wel een camper nemen.
Met een kleine uk van 2,5 is een auto toch iets te klein en te beperkt.
Mocht je stops onderweg maken kun jullie even rustig zitten en hem even laten slapen bijvoorbeeld.
Je hebt gewoon alle comfort en gemak bij je voor jullie allemaal en dat zal het reisgenoegen zeer verhogen.
Mocht je een leuke cabin of lodge tegenkomen parkeer je de camper daar en slaap je er een nachtje.
Je kunt het afwisselen. Ik reisde veel met mijn kleine kinderen en nam op de plekken waar het kon bij voorkeur een camper.
Het aanbod van cabins en lodges is wisselend in Australië. In een aantal natuurparken zijn er vele prachtige, op sommige stukken is het weer heel rustig.
Ik zou de camper in ieder geval meenemen: altijd je plekje bij je.
Veel plezier op je reis door het prachtige Australië!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Australië is niet te vergelijken met bijvoorbeeld een soortgelijke reis in Amerika of Canada.

Ik zou zeggen, ga met de auto, huur een ruime auto (Ford Falcon of Holden Commodore MET airco). Er zijn meer dan genoeg hotelletjes waar je kan overnachten.

Ik denk ook niet dat je met 40 graden in een camper wil overnachten.
Als je de airco 's nachts aan hebt, ben je in de ochtend strontverkouden, laat je hem uit, dan is het niet uit te houden in de camper.

Kijk even in de bron, daar staat een link met een aantal ideeën!

Veel plezier in Australië, het is een fantastisch land, ik heb er zelf 9 maanden gewoond en het is ronduit fantastisch!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik zou met het vliegtuig gaan
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
lol
absoluut met een camper.

Er zijn zeer vele natuurparken waar je alleen kan overnachten als je je eigen faciliteiten meebrengt. Camperen is dan een optie, maar dan zit je met allerlei dieren (Slangen / spinnen) die je liever niet in je tent hebt met zo'n dreumes erbij. Je rijdt naar een park, parkeert en je kan meteen gaan wandelen. Ideaal.

Ik heb zelf 4 keer een tocht door Ozzie gemaakt (Heb er ook 2 keer een jaar gewoont). Ik had daar een extra grote station wagen waar we met zijn tweeen achterin konden slapen. Dit omdat ik deze auto ook voor werk nodig had. Anders had ik ook een camper genomen.

Je kan een camper ook gewoon bij een lodge of cabin kamperen. Maar ik zou geen cabins nemen. Gewoon lekker staan waar je wilt.