Wat zijn leuke bezienswaardigheden in Kopenhagen?

We gaan voor onze huwelijksreis 4 dagen naar Kopenhagen. Natuurlijk bezoeken we de zeemeermin en het grootste gebouw van de wereld dat daar tegenover staat. Ook willen we een rondvaart maken.
Wat zijn nog leuke dingen om te doen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vakantie
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
http://www.cityspotters.com/denemarken/kopenhagen.html
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, dat kan ik zelf ook opzoeken. Graag reacties van mensen die er geweest zijn!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alvast gefeliciteerd en heel veel plezier!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gefeliciteerd! Ik weet niks van Kopenhagen, maar wens je een goede reis en een gaaf huwelijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@ Ruth en Skusme: Thanks!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Dounja: gefeliciteerd :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Cindy: Thanks.
Leuk dat jullie allemaal reageren, maar daar is het niet om te doen. Graag tips!
Die felicitaties heb ik al bij andere vragen daarover gehad.

Het beste antwoord

15 jaar geleden ben ik daar geweest dus niet alles is meer even helder. Maar ik heb even mijn reisverslag erbij
gepakt.
We bezochten de grote attractie Tivoli, Rosenborg en park,
het stadhuis met de Jens Olsen-klok, de wisseling van de wacht in paleis Amalienborg, elke dag om half 12.
Was leuk. Veel muziek en mooi staat in het dagboek.
Verder veel Hollandse architectuur in Kopenhagen, o.a. de Beurs (Børsen). Waar je echt even voor de sfeer moet gaan kijken is de wijk Cristianshaven met ook weer Hollands lijkende panden en grachten en die typisch Scandinavische sprekende kleuren.
De kleine zeemeermin (Den lille Havfrue) is echt klein en was toen moeilijk te vinden maar is wel mooi gepositioneerd in het water.
Kerken zijn niet zo mooi in Kopenhagen, koude, kille, protestantse kerken. De mooiste vonden wij de St. Albanskerk. Het station vonden wij ook mooi.
We begonnen onze eerste dag met stadswandeling 1 (ik weet niet of die er nog is), maar daardoor kregen we een goede indruk van de omgeving en wat we wilden gaan bekijken verder.

Veel plezier alvast.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik ben er nu 2 jaar geleden geweest, maar ik heb niet heel veel gezien. Ik weet nog wel dat de 'Nyhavn' erg mooi, gezellig en leuk is (zeker als het goed weer is). Vanuit daar kan je ook rondvaarten door de stad doen.

Het is niet veel, maar ik hoop dat je er iets aan hebt, veel plezier!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Leuke stad! Tivoli is erg leuk. Er heerst een veilige sfeer (althans 5 jaar geleden) Drank is erg duur dus je ziet dat veel mensen hun drank in een supermarkt kopen en dat vervolgens buiten opdrinken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik genoot in Kopenhagen zeer van de leuke woninginrichting-winkels en andere soorten designwinkels en de winkel vol met prachtige nijverheidsproducten en het overheerlijke eten.
De zeemeermin was "lief"maar wel een beetje kleiner dan ik me had voorgesteld.
Veel plezier op je huwelijksreis en gefeliciteerd!