we willen op vakantie naar Gan Canaria, iemand al ooit geweest?

Weet er iemand welke kant we op moeten? of wat we zeker moeten gezien hebben?
we willen rond 1november vertrekken.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vakantie
1.2K

Het beste antwoord

Je moet je richten op het zuiden. Daar is het meeste te doen voor toeristen en is het ook het mooiste weer.
Meestal is er sowieso niets te klagen over het weer,
zelfs niet in november. Het kan natuurlijk ook wel eens minder zijn. Als je van veel bedrijvigheid houdt is Playa del Ingles de plek waar je moet zijn. Iets rustiger, nieuwer en mooier is Maspalomas, wat ook in het zuiden ligt zo ongeveer naast Playa del Ingles (op 5 km loopafstand via de prachtige zandduinen) Maspalomas heeft een geweldige slenter-boulevard. Een opgespoten (nep)strand is er bij Playa des Amadores. Is ook prachtig en erg netjes, maar daar is het toch wat minder bruisend, vonden wij.
Mooi om te bezoeken zijn Puerto de Mogan en Puerto Rico.

Het is heel relaxed op Gran Canaria, ik ben er meerdere malen geweest, maar ik wil je wel waarschuwen voor
(jonge) mensen die je timesharing willen aansmeren. Met een kraskaart probeert iemand je te laten geloven dat je een grote prijs gewonnen hebt en deze zet je dan in een taxi om je prijs ergens te laten ophalen. Daar aangekomen proberen ze je met mooie praatjes een appartement aan te smeren, waar je voor een deel eigenaar van wordt. Je komt er nooit meer van af. NIET TEKENEN. Trap niet in de mooie praatjes en laat je niet verleiden tot een (gratis!) taxi-rit. Tegenwoordig wordt je vooral door de organisatie ANFI lastig gevallen.
Onthoud het alsjeblieft. Het hoeft je vakantie geenszins te beinvloeden hoor. Gewoon negeren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedankt voor de info!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goeie waarschuwing rubro..+1

Andere antwoorden (4)

Bij Hoek van Holland linksaf.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou je moet in ieder geval naar het Zuiden. Als je via het Noorden reist, dan kom je er op den duur ook wel, maar dan ben je langer onderweg.

Ongetwijfeld zijn er al mensen op Gran Canaria geweest, schijnt zelfs een vrij populaire bestemming te zijn.

Google eens op Gran Canaria, dan kom je vast en zeker vele toeristische sites tegen. Sterker nog, er is zelfs een Gran Canaria startpagina:
http://grancanaria.startpagina.nl/

Op deze pagina is van alles te vinden over toeristische trekpleisters, accommodaties, het huren van auto's en waar je kunt boeken.

Kijk daarna ook eens op de site van Zoover.nl. Dit is een soortement van vergelijkingssite, waarbij bezoekers hun beoordeling geven over een bestemming en/of accommodatie.
Succes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bezoek het mooie "klein Venetie" Modan, de hoofdstad Las Palmas is een bezoekje waard, en huur een auto om de dorpjes in de bergen te bekijken! Grappige is dat op het hoogste punt van Gran Canaria (waar het kan sneeuwen), dat je je daar realiseert dat het herfst is als je er in november bent. Maar op het strand ben je dat dan weer helemaal vergeten. Playa del Ingles is zwaar toeristisch, veel beton, maar toch heeft het ook wel weer wat. Veel plezier!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1, kijk hier heeft Dromerke tenminste wat aan!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank je! Je vind inderdaad veel info op sites maar soms zijn ervaringen van andere een extra meerwaarde in je beslissing :-)
zet je TomTom aan en typ canaria in.
en je bent er zo :)