Wie weet de goedkoopste route naar Corsica met de auto en een fraaie camping?

wij man/vrouw 50+ willen vanuit Noord Holland met de auto in augustus naar Corsica en zoeken een rustige camping liefst aan het water.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vakantie
1.6K

Het beste antwoord

Voor campings zou ik zelf zoeken op de website Eurocamping.net. In bijgevoegde link zie je alle campings die opgenomen zijn in de ASCII gids op Corsica. Je ziet op de site ook meteen welke direct aan het water liggen.

Veerboten gaan vanuit Frankkrijk in Toulon, Nice, Marseille en in Italie vanuit Livorno, Genua en Savona.

Vanuit Nederland zal de route via Toulon / Marseille (vanaf Utrecht 1200 km) of Genua (vanaf Utrecht ongeveer 1170 km) het snelste zijn. Utrecht Livorno is ongeveer 1350 km. Vanaf Livorno is de overtocht korter meen ik.

Er is ook een nieuwe overtocht, vanuit het Italiaanse Piombino (vanaf Utrecht 1460 km) naar Bastia. Dat is 5 kwartier verder rijden dan Livorno, maar de boot gaat nog veel sneller dan vanuit Livorno volgens SNP reizen (2 uur i.p.v. 6).

Mocht je lid zijn van de ANWB (of niet, dan ook), dan zou je in de ANW winkel kunnen informeren.