Wij gaan op vakantie naar Wales. Wie weet leuke wandeltochten?

Ook andere tips zijn welkom.
We maken liefst dagtochten in de natuur waarbij leuke bezienswaardigheden mooi meegenomen zijn.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vakantie
1.5K

Het beste antwoord

Ik heb een aantal lange afstandspaden gelopen in Wales: de Wye Valley Way, Offa's Dyke Path en de Pembrokeshire Coast Path. Allemaal prachtig, maar Pembrokeshire het mooiste. Dit pad gaat langs de kust. Soms wel pittig (hoog en laag), maar vanwege de uitzichten over zee en de leuke vissersplaatsjes zeer de moeite waard. Lekker rustig overal. Zie onderstaande website.

Toegevoegd na 23 minuten:
td
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Klinkt heel gaaf, misschien dat de onderstaande link je op weg kan helpen (letterlijk en figuurlijk). :-)

Heel veel plezier en een fijne vakantie toegewenst!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wales is overal mooi, maar er zijn zo veel verschillende bezienswaardigheden, dat ik je aanraad de Wales-gids aan te vragen bij het Britse Verkeersbureau.
Je kunt bijv. heel veel ruïnes bekijken, of plekjes bezoeken waar oude ambachten nog worden uitgevoerd, je kunt naar carbootsales gaan, waar iedereen zijn overbodige spulletjes verkoopt, en waar de plaatselijke bevolking in groten getale rondstruint, er zijn zangwedstrijden, er zijn in de zomer altijd veel country-shows, waar iedereen zijn/haar "mooiste" laat zien - ram, stier, courgette, roos, dahlia, cake, met herderswedstrijden voor schapen en ganzen, waarbij de beste herdershond gekozen wordt, - en wandelen kan je overal, er is maar 1 wet : sluit de hekken achter je ! Dan mag je ook gewoon over boerenerven lopen, en tussen de koeien en schapen door.

Je kunt over de heuvels dwalen, of langs één van de vele meren, er zijn schattige dorpjes om te verkennen, en natuurlijk is de kust óók fantastisch....

Vandaar : doe even je huiswerk met die Wales-gids, zodat je een keuze kunt maken.

Op veel boerderijen kan je trouwens camperen, of vraag anders in de plaatselijke pub of ze een geheime tip hebben.
De Welsh zijn heel gastvrij, en enorm trots op hun land.
Maak niet de fout ze "Engelsen" te noemen, want dat komt niet zo lekker aan....Ze zijn Welsh, met hun eigen taal, cultuur, en geschiedenis, en veel zouden Wales graag als zelfstandig land willen zien....

Het zuiden en midden van Wales zijn trouwens wat dichter bewoond, en wat lieflijker, het noorden is ruiger en "eenzamer" - hangt er dus een beetje vanaf of je de wereld achter je wilt laten, of wat geroezemoes op z'n tijd leuker vindt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De devils bridge is een must see!

En natuurlijk moet je eens een ritje maken met het boemel treintje de prince of Wales, of een van de andere stoomtreinen die daar nog rijden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De BBC website heeft ook soms leuke lokale tips......
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de Snowdon op of de Cader Idris (echt een hele spectaculaire klauterwandeling)
allebei goed te bewandelen alleen de Snowdon ligt vaak in de mist en dan loop je door een soort kippensoep