Ik ga in augustus naar Sharm-el-Sheikh.

Wat raden jullie aan om daar te gaan doen? Hopelijk kunnen een paar mensen mij uit ervaring vertellen wat er te doen/zien is.

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vakantie
1K

Het beste antwoord

Zorg in elk geval dat je iets ziet van die prachtige wereld onder water - minimaal glazen-bodem-boot, liever snorkelen, maar als je de kans krijgt, ga duiken, er worden vaak kennismakingsduiken in het zwembad aangeboden, zodat je even kunt "snuffelen" aan het zwemmen met de uitrusting, en als je niet dieper dan 15 m gaat, heb je niets met decompressie-pauses te maken, en alle kleuren van de vissen en het koraal zijn vol zichtbaar. Pas op - het is verslavend......
Als er excursies naar het binnenland worden aangeboden - ga ! Je ziet tijdens de rit al veel van het woestijnlandschap van Egypte, en er zijn altijd mooie oudheiddingen, zelfs al ben je niet zo van de musea, die je een feeling geven voor je vakantieland. Ook een bedouine-dorp bezoeken is leuk, gewoon om je voor te stellen hoe dit land was vóór het ingericht werd voor touristen. Denk eraan een fles water mee te nemen, en rol wat wc-papier op en stop het in je broekzak - je weet nooit hoe het nog van pas kan komen....
En denk eraan : afdingen (pingelen) is de nationale sport !
Trek er de tijd voor uit, en hoe dramatischer er gezucht wordt, hoe leuker het wordt. Blijf wel charmant - boos of kortaf doen werken niet. Egyptenaren zijn van nature heel gastvrij en vriendelijk, hoewel ze natuurlijk in de touristen-centra dollartekens in hun ogen hebben, geef het even tijd om jou als mens te laten zien, en niet één van de touristen.
Leuke dingetjes om mee te nemen zijn bijv. de parfumflesjes, "huisgewaden", kruiden, en je naam in hieroglieven aan een kettinkje.
Veel plezier, en geniet !
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wow, kan niet wachten! +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ga er ook eens op uit met een jeep lekker door het zand landschap heen crossen een geweldige ervaring
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat een leuke tips +1

Andere antwoorden (5)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jazeker!

Het is uiteraard de plek bij uitstek voor watersportliefhebbers. Duiken kun je bij Shark's Bay, maar er zijn in de nabije omgeving ook mogelijkheden bij een aantal nationale parken (Ras Mohammed en Ras Nussrani schieten me zo even te binnen, maar er is er nog een). En als je er toch bent zou ik een bezoekje aan de Rode Zee zeker in het programma opnemen.

Safari's per kameel of jeep zijn ook zeker aan te raden. Ook kun je een dagexcursie maken naar het St. Catharinaklooster. Vanuit Sharm worden vele excursies georganiseerd, stuk voor stuk zijn de de moeite waard. Sinaï schiereiland is ook zeker een aanrader.

Sharm heeft een gezellig centrum met ontelbare souvenirwinkeltjes, terrasjes en restaurants. Vooral 's avonds als het wat minder warm is, kun je je hier zeker wel vermaken.

Alvast een fijne vakantie gewenst!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ga er ook eens op uit met een jeep lekker door het zand landschap heen crossen een geweldige ervaring
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Snorkelen is werkelijk fantastisch daar, en 's avond borrelen in een nomaden tent!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jaaah! Snorkelen in The blue Hole!Of met een quad de woestijn in en daar de zonsondergang meemaken. Je weet niet wat je ziet, de bergen worden lichtblauw zoals Windows wallpaper ;-) Dan in de donkere woestijn wat drinken met de Bedoeïnen die daarvoor hun tenten met lichtjes hebben versierd.
( Wel met begeleiding gaan, die tochten worden veel aangeboden!)
Wat heel apart is, je kunt een tocht per jeep door de woestijn maken, en dan in the middle of nowhere ineens een tent met schotelantenne zien staan of zomaar ergens een schooltje.
Zelf werd ik lichtelijk gestoord van al die kooplui die je bijna hun winkeltjes binnentrokken. Vooral de truc met het glaasje thee was zeer geraffineerd: Ze bieden je een glaasje thee aan ( you are my friend, my shop is my house, in my house you must drink....)Maar die thee is zó heet dat tegen de tijd dat je die eindelijk ophebt, ze je zo klem hebben gepraat dat je bijna wel iets móet kopen!
Heel veel plezier!